חווית משתמש – מהי וכיצד משפרים אותה?

לפני שנציג מספר טיפים חשובים לשיפור חווית המשתמש נסביר בקצרה מהי חוויה משתמש? מה המרכיבים שלה? ומדוע היא כ"כ חשובה?

אז מהי חווית משתמש?

חווית משתמש זהו ביטוי המתאר את הנוחות של המשתמש בזמן שהוא גולש באתר, באפליקציה, תוכנה, מערכת אינטרנטית וכ"ו..
חווית המשתמש מושפעת מגורמים רבים וביניהם גם UI -עיצוב ממשק המשתמש.
סטיב ג'ובס היה אחד מהמשפיעים הגדולים ביותר על תחום חווית המשתמש בסדרת המוצרים של אפל.

מדוע בעצם חווית משתמש כ"כ חשובה?

כיום, לגולשים אין סבלנות – הם רגילים לקבל הכל במהירות ובקלות, הכל נגיש, נוח ויעיל.
לכן, על האתר שלנו להיות נגיש ונוח ולאפשר לגולש למצוא את מה שחיפש בקלות ובמהירות – אחרת הוא פשוט יעזוב את האתר.
מתוך כך ההשפעה של חווית המשתמש קריטית גם לקידום האתר בגוגל ואחוז ההמרה באתר (קראו כיצד לשפר את אחוז ההמרה באתר >>).

מהם המרכיבים של חווית משתמש?

חווית המשתמש מורכבת מאלמנטים רבים, נציין כאן את העיקריים:
נראות – החוויה הוויזואלית שהגולש עובר מספקת את הרושם הראשוני באתר ולכן היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בחווית המשתמש.
השימוש באתר – תכנון האלמנטים והפונקציות השונות באתר כך שיהיו קלים לתפעול ולשימוש.
אמון – העברת מידע נכון ומדויק למשתמש ללא שגיאות איות או הטעיות.
תנועה – אנימציה היא מרכיב חשוב שמעניקה תחושת זרימה טבעית לגולשים.

ועכשיו הגענו לחלק המעניין, כיצד משפרים את חווית המשתמש?

זרימת משתמשים

היכנסו לנעליים של הגולש הפוטנציאלי באתר שלכם ונסו להבין מהי הזרימה שהוא עובר מרגע הכניסה לאתר ועד לשלב היציאה.
על מנת לקבל תמונה נוחה של זרימת המשתמשים באתר שלכם תוכלו להשתמש בכלי מצוין שנקרא Hotjar ומנתח עבורכם את הפעילות של המשתמשים באתר כולל צילומי וידאו מלאים!
בדקו עכשיו את האתר שלכם באמצעות hotjar בחינם בלחיצה כאן >>
לאחר שתבינו כיצד המשתמשים מנווטים באתר שלכם, תנו עדיפות לעמודים הרלוונטיים ביותר או הקטגוריות הנצפות.

רושם ראשוני

דיברנו קודם על החשיבות של הרושם הראשוני באתר.
כיום גולשים נוטשים אתרים עוד לפני שהם נטענים ולכן ראשית הקפידו לדאוג שהאתר יטען במהירות האפשרית, קראו כיצד לשפר את מהירות האתר בקלות >> 
שנית, הקפידו על ויזואליות נקייה ומסקרנת שתשאיר לגולש טעם של עוד ולא תעודד אותו לנטוש את האתר.

A/B Testing

בצעו בדיקות על אלמנטים שונים בחווית המשתמש באתר ובדקו איזה אלמנט עובד טוב יותר עבור המשתמשים,
לדוגמא: החליפו בין צבעי הכפתור בטופס יצירת הקשר באתר ובדקו באיזה צבע אחוז ההקלקה גבוה יותר (לא תאמינו עד כמה השינויים האלו עשויים להשפיע על אחוז ההמרה באתר).

הנעה לפעולה

לכל משתמש שנכנס לאתר יש מטרה. הבינו מהם המטרות של המשתמשים באתר והניעו אותו לפעולה הרצויה.
חשוב להציג בפני המשתמש את המסר שאותו הוא חיפש באופן ברור כך שיבין שהוא מצא את מבוקשו.

ניווט באתר

חשוב לדאוג לתפריט ניווט ברור ונגיש המאפשר הגעה בקליק אחד לכל העמודים המרכזיים באתר.
כדאי לדאוג גם לקישורים פנימיים – ברורים ויעילים, ממש כמו הקישור הזה – איך בונים קישורים פנימיים שיובילו את האתר שלך למקום הראשון? קראו!

לסיכום – אל תנסו להתחכם יותר מדי – בנו מערכת בעיצוב נקי ובמחשבה על הגולש לכל אורך הדרך.
קחו את אפל כדוגמה לחברה שחווית המשתמש שלה מעולה!

מעוניינים לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם ולא יודעים מאיפה להתחיל?
צרו איתנו קשר ונעזור לכם להבין כיצד לעשות זאת.
כאן תוכלו לקרוא על הדגשים שאנו נותנים בבניית אתר >> 

חכו! אל תצאו לפני שתראו את ההרצאה המעולה הזאת בטד על חווית משתמש!

 

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.