פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק שיגרום לעסק שלך יותר ​

מוכנים לצמוח באמצעות האינטרנט? 

כיצד מתבצע תהליך פרסום ממומן בפייסבוק עם DoLead?

פגישה וניתוח

ניפגש על מנת לשמוע מהן המטרות של בית העסק. לאחר הגדרת המטרות נאפיין יחד מיהו קהל היעד של בית העסק.

בניית קמפיין שיווק בפייסבוק

נבנה קמפיין המותאם למטרות בית העסק ונבצע מיקוד ושיווק בפייסבוק לקהל היעד שהגדרנו יחד.

ניתוח נתונים ואופטימיזציה

ננתח את נתוני הקמפיין: עלויות לליד, עלויות לחשיפה ועוד. נבצע אופטימיזציה שוטפת על מנת להשיג פניות במינימום כסף

כיום, כבר אין סיבה לבזבז כסף על קהל לא רלוונטי – אנו נדאג להגיע לקהל היעד המדוייק עבור העסק שלכם.

פייסבוק יודעים עלינו הכל?

פייסבוק נוסדה בפברואר 2004 וכמה שנים לאחר מכן כבר התאפשר לנו לבצע באמצעותה פרסום בפייסבוק.
כאשר אנו גולשים בפייסבוק אנחנו מאפשרים לפייסבוק לדעת עלינו כמעט הכל:
מהו הגיל שלנו, איפה אנחנו גרים, איפה עובדים, מהם התחביבים שלנו, מי הם החברים שלנו, מה אנחנו לומדים, מצב כלכלי, מצב משפחתי ועוד ועוד ועוד…
פייסבוק אוספים את כל המידע שאנו משתפים בזמן הגלישה ומשתמשים בו על מנת לפרסם לנו מוצרים/שירותים שאנו עשויים להתעניין בהם.
אתן דוגמא:
נניח ואני מתגורר בקרית אונו, בן 30 ומאוד אוהב להתאמן בחדר כושר.
את כל המידע הזה פייסבוק יודעים עלי והסבירות שאני אראה מודעה בנושא תוספי תזונה גבוהה מאוד.
כמו שאני בפייסבוק כך גם גם הלקוחות שלכם נמצאים שם וניתן לפרסם להם באופן ממוקד!

אבל איך כל זה קורה בפועל?

מאחורי הקלעים, בפייסבוק הבינו את הפוטנציאל העצום שיש במידע הרב שהם צוברים על מיליארדי המשתמשים שלהם והחליטו לבנות פלטפורמה עם אפשרויות פרסום רבות בהן אנו יכולים להגדיר בדיוק למי אנו רוצים לפנות עם המודעה שלנו.
בשונה מהפרסום בגוגל, שבו אנו מאתרים את הקהל שלנו ע"פ ביטויי חיפוש, כאשר אנחנו מבצעים קידום בפייסבוק אנו ממש מאפיינים ומפלחים את הקהל שלנו.

פרסום בפייסבוק - דוגמה לאפשריות הטירגוט (פילוח) בפייסבוק
דוגמה לאפשריות הטירגוט (פילוח) קהלים בפייסבוק

בתמונה הנ"ל ניתן לראות חלק קטן מאפשרויות הפילוח בקידום בפייסבוק שבאמצעותן אפשר להגיע בצורה מדויקת לקהל היעד שלכם.

אוקיי אז אם פייסבוק הכינו לנו את התשתית, אני אפתח חשבון ואבצע קידום בפייסבוק באופן עצמאי

זה אפשרי בהחלט אבל חשוב לדעת מספר דברים:

  • פלטפורמה דינאמית – הפרסום הממומן בפייסבוק מתעדכן ומשתנה על בסיס יומי – פיצ'רים חדשים, עדכונים, שינויים, יכולות טירגוט ועוד ועוד ועוד.
    על מנת לעמוד בקצב המטורף הזה צריך ממש לחיות את הקידום בפייסבוק ולהתעדכן כל יום.
  • זמן ומשאבים – הפרסום בפייסבוק דורש המון זמן ומשאבים – על מנת לבנות קמפיין מוצלח, יש צורך לשנות את העיצובים, הקריאייטיב (טקסטים), פילוח הקהל והגדרות הקמפיין באופן קבוע.
  • ידע נרחב – על מנת לנהל את הקמפיינים בצורה מקצועית צריך ללמוד את מערכת הפרסום של פייסבוק וכל אפשרויות הטירגוט השונות – דבר שלוקח זמן רב.
    זה מקצוע לכל דבר!

בשורה התחתונה, כל אחד יכול לעשות פרסום ממומן בפייסבוק, השאלה שנשאלת היא מה תהייה רמת הביצוע של הקמפיין.
המטרה של חברות פרסום בפייסבוק היא לבצע כל הזמן אופטימיזציה (יעילות מקסימלית) ולהביא לפניות במינימום כסף לבית העסק.

פרסום בפייסבוק באמת יכול לייצר לי לקוחות לבית העסק?

התשובה היא חד משמעית כן.
כמובן שחשוב לבדוק מהי הזירה בה בית העסק נמצא והאם הפרסום בפייסבוק מתאים ספציפית לבית העסק, אך במרבית המקרים ניתן לייצר בפייסבוק לידים (פניות) לבית העסק שחלקם הופכים ללקוחות משלמים.

כמה עולה הפרסום בפייסבוק?

מחיר הפרסום הממומן בפייסבוק תלוי בשני דברים:

  1. גובה התקציב של בית העסק – כל בית עסק יודע מה התקציב שבאפשרותו להשקיע בפרסום באינטרנט (כאן תוכלו לקרוא על כל ערוצי הפרסום באינטרנט) ובהתאם לדרישה של בית העסק ניתן לבצע את הפרסום בפייסבוק – ניתן לפרסם גם בסכומים נמוכים.
    טיפ: אם אתם משלמים לחברה/פרילנסר שיבצע עבורכם את ניהול הפרסום בפייסבוק, השתדלו שלא לעבוד עם תקציבים נמוכים מדי – תאפשרו תקציב שיוכל להביא תוצאות לבית העסק (כל עסק בהתאם לתחום הפעילות שלו) כיוון שאת התשלום לחברה שתבצע את הפרסום אתם בכל מקרה משלמים בין אם מדובר בתקציב פרסום של 2,000 או 5,000 ש"ח גובה התשלום עבור החברה ישאר אותו דבר – הפיקו את המקסימום מהתשלום עבור החברה!
  2. גודל קהל היעד – לעיתים קהלי היעד של בית העסק מאוד ממוקדים וגם אם יש לבית העסק תקציב מאוד גבוה – אין סיבה להוציא אותו בפייסבוק כיוון שהקהל אליו ניתן להגיע מצומצם מאוד ולא נוכל לפרסם ביותר מ-X ש"ח בכל מקרה.

האם התשלום לפייסבוק הוא עבור תוצאות בלבד?

פרסום בפייסבוק - נתוני תפוצה
פרסום בפייסבוק – נתוני תפוצה

לא!
לרוב מקובל לשלם לפייסבוק ע"פ כמות חשיפות.
כאשר בונים את הקמפיין ניתן לראות במנהל המודעות של פייסבוק עלות משוערת ל-1,000 חשיפות.
ולכן ככל שאנו מגדירים את הקהל שאליו אנו רוצים לפנות בצורה טובה יותר – נשלם פחות עבור כל ליד (יצירת קשר).

כיצד נוכל לדעת האם הפרסום בפייסבוק משתלם לבית העסק?

ראשית חובה לנהל מעקב מדויק של לידים (פניות בעקבות פרסום ממומן בפייסבוק) ורשימות של הלידים שהפכו ללקוחות.
לאחר שלושה חודשים לנתח את הנתונים ולהבין בדיוק מהי העלות הממוצעת ללקוח חדש באמצעות הפרסום בפייסבוק.
למה שלושה חודשים?
במרבית המקרים על מנת להגיע לעלות נמוכה לליד יש צורך בחודש/חודשיים עד שמוצאים את הקהל הנכון (כמובן שלכל אורך הקמפיין ממשיכים לבצע אופטימיזציה באופן קבוע).
תהליך המכירה לוקח לעיתים זמן רב וכולל מעקב שנמשך חודשים אחר המתעניינים.
רק לאחר שלושה חודשים ניתן לקבל תמונת מצב טובה לגבי התוצאות של השיווק בפייסבוק.

טיפים שימושיים לביצוע פרסום ממומן בפייסבוק / קידום בפייסבוק

בדקו את עמוד הפייסבוק לפני פרסום הקמפיין

אחת הסיבות שגולשים לא משאירים פרטים כאשר מבצעים קידום בפייסבוק היא "אמון" – הגולש רוצה לראות שבית העסק מקצועי ואמין.
הקפידו על כך שעמוד העסק יראה טוב ומעוצב, זה יכול לשנות את כמות הפניות לטובה.

שיווק בפייסבוק לקהל היעד

הגדירו את קהל היעד שלכם בצורה כמה שיותר ממוקדת ומדויקת והשתמשו ביכולות הטירגוט של פייסבוק על מנת לפגוע בדיוק בקהל שהגדרתם:
גיל, מין, מיקום מגורים, עבודה, סטטוס, תחביבים, מצב משפחתי ועוד ועוד…
למתקדמים:
בצעו פרסום ממומן בפייסבוק בשיטת רימרקטינג (פרסום חוזר) לגולשים שכבר היו באתר שלכם ולא השאירו פרטים.
במידה ויש בידכם טלפונים/מיילים של לידים או לקוחות תוכלו לטעון אותם לפייסבוק ולפרסם להם באופן ממוקד.

התבלטו

הגולשים מורגלים לראות מאות פרסומות בפייסבוק בכל יום וקשה מאוד לתפוס את תשומת ליבם.
בחרו תמונה או סרטון שיגרמו לגולש לעצור ולקרוא את המודעה שלכם.
הוסיפו על התמונה/סרטון עם מסר חד, קצר וקולע!

קריאייטיביות

נסו לדבר בתועלות שאתם מציעים ללקוחות שלכם בקצרה.
כאשר אתם כותבים את המודעה, כנסו לנעליים של הגולש וחשבו, למה שהגולש ישאיר פרטים דווקא במודעה שלכם? מה מבדל אתכם מהמתחרים?

בצעו בדיקת A/B Testing

לעולם אל תעלו לאוויר עם מודעה אחת.
צרו 3 מודעות ובדקו איזה מודעה מספקת את הביצועים הטובים ביותר, לאחר מכן כבו את שאר המודעות וצרו שוב מודעות נוספות וחוזר חלילה 🙂

אתר/דף נחיתה מושלם

ברוב הקמפיינים בפייסבוק אנו מעבירים את התנועה מהקמפיין לאתר או דף נחיתה.
על מנת שהפרסום בפייסבוק יהיה אפקטיבי מומלץ לוודא שהאתר שלכם בנוי בצורה מושלמת. כתבנו מאמר – כיצד צריך להיראות אתר מושלם. 

תשתית לקליטת הלידים (הפניות)

הכינו מערכת CRM או טבלת אקסל (אם אין לכם CRM) על מנת לעקוב אחר כל הפניות שיגיעו מהקמפיין קידום בפייסבוק.
שימו לב, חשוב להמשיך את המעקב גם לאחר קליטת הלידים עד שהופכים ללקוחות על מנת להבין האם הפרסום שביצעתם משתלם.

פרסום בפייסבוק - למה דווקא איתנו?

כמובן שאנו יכולים לכתוב כאן שכדאי לעשות פרסום בפייסבוק איתנו כיוון שאנו שירותיים, איכותיים ומקצועיים  כמו שרוב החברות מעידות על עצמן אך חשוב לנו לדבר באופן אובייקטיבי על הבידול שלנו. 

זה לא אומר שאנו לא שירותיים, קבלו את זה כמובן מאליו – אחרת אין לנו בכלל זכות קיום 🙂

שקיפות ואמינות

שקיפות ואמינות הן ערכים מרכזיים עבורנו, לא כל פרוייקט צריך שיווק בפייסבוק - אנו ניקח רק פרוייטים בהם הפרסום בפייסבוק יהיה אפקטיבי.

עברה תקופה ולא מתאים לכם? אין אצלנו התחייבות

אנחנו לא מאמינים בהתחייבות חודשית ולא נחזיק לעולם לקוח לא מרוצה - אנו בטוחים בהצלחה המשותפת ולכן לא מחייבים את הלקוחות שלנו.

מחירי לידים (פניות) נמוכים

באמצעות פילוח קהל מדוייק ושימוש נכון בכל ה"טריקים" שיש בפייסבוק אנו יודעים לייצר לידים במחירים הנמוכים ביותר.

אוהבים את מה שאנו עושים

אנו חיים ונושמים את השיווק בפייסבוק - זהו תחום דינאמי שמתעדכן כל יום בקצב משוגע. מי שלא אוהב וחי אותו לא יכול להיות בו.

זריזות

אין צורך לחכות שבועות או חודשים בשביל לבנות קמפיין שיווק בפייסבוק - אנו מתחייב לבניית הקמפיין תוך שבעה ימים.

מאמרים נוספים בנושא פרסום בפייסבוק