איך בונים קישורים פנימיים שיובילו את האתר שלך למקום הראשון? קראו!

קישורים פנימיים משפיעים באופן ישיר על תוצאות קידום האתר במנועי החיפוש – בפוסט הקרוב נסביר כיצד בונים קישורים פנימיים בצורה נכונה שתקדם את האתר לטווח הקצר וגם הארוך.

במשפט אחד – מה הם קישורים פנימיים?

קישורים פנימיים הם לינקים המקשרים בין דפי האתר היוצאים מגוף הטקסט, מהתפריט, מהפוטר ועוד..

למה צריך קישורים פנימיים? כיצד הם תורמים לקידום האתר?

על מנת להבין כיצד קישורים פנימיים תורמים לקידום האתר חשוב להבין מהם הפרמטרים שגוגל בודק על מנת להחליט איזה אתר לקדם ואיזה לא.

אחד הפרמטרים החשובים בקידום האתר הוא "משך השהייה באתר" (Time on site) – משך השהייה באתר הוא הזמן שבו הגולש היה באתר מהרגע שהוא נכנס ועד הרגע שהוא עזב את האתר.
קישורים פנימיים (שבנויים נכון ובצורה טבעית) מעלים באופן ישיר את משך השהייה באתר.

פרמטר נוסף המושפע ישירות מהקישורים הפנימיים וחשוב מאוד לקידום האתר הוא "אחוז הנטישה" (Bounce Rate).
אחוז הנטישה הוא שיעור הגולשים שנטשו את האתר לאחר הדף הראשון שבו ביקרו (ללא מעבר לעמוד נוסף).
כאשר הקישורים הפנימיים בנויים בצורה טבעית ועניינית הסיכוי שהגולש יעבור לעמודים נוספים לפני שהוא "נוטש" את האתר עולים פלאים ואחוז הנטישה יורד בהתאמה.
קראו כאן – איך אחוז הנטישה באתר שלכם קשור לכמות הלקוחות שמגיעים באמצעות השיווק באינטרנט?

מיקומים באתר שמהם ניתן להוציא את הקישורים

למיקום שממנו יוצא הקישור יש חשיבות בדירוג העמוד שאליו הוא מקשר.

תפריט עליון

קישור מהתפריט העליון של האתר זהו הקישור החזק ביותר והעמודים שמקושרים ממנו מדורגים גבוה מבחינת גוגל.

קישור מהפוטר

לא כל אתר משתמש בתפריט פוטר.
בתפריט הפוטר ניתן להכניס קישורים לעמודים שיש להם חשיבות גבוהה אך לא ניתן להוציא אותם מהתפריט העליון.
אפשרות נוספת היא להוציא מהפוטר קישורים לדפי הקטגוריות באתר.

קישורים פנימיים מתוך התוכן

קישורים פנימיים מתוך התוכן הם הקישורים שמקשרים בין העמודים השונים באתר מגוף הטקסט עצמו.
ממש כמו הקישור הזה שיעביר אתכם לפוסט "שיפור מהירות האתר – מדוע זה כ"כ חשוב לקידום האתר".

טיפ: אם האתר שלכם בנוי בפלטפורמת וורדפרס החיים שלכם קצת יותר קלים.
כאשר אתם מוסיפים קישור פנימי אין צורך לחפש את הקישור, פשוט התחילו להקליד את הכותרת של העמוד והעמוד יופיע בתוצאות, כל מה שנשאר לכם הוא להקליק על העמוד הנכון. מצ"ב תמונה להמחשה.
קראו טיפים נוספים לקידום אתרי וורדפרס >>

*לחצו על התמונה להגדלה

דגשים חשובים לבניית קישורים פנימיים בצורה נכונה ויעילה

  • הדגש הראשון והחשוב ביותר הוא – בנו את הקישורים בצורה טבעית.
    גוגל יודע לזהות קישורים טבעיים וקישורים שנועדו לטובת קידום אתרים וגם במידה והוא עדיין לא יודע לזהות זאת באופן מושלם הוא בדרך לשם וזה יקרה בקרוב.
    במידה והקישורים לא טבעיים הגולשים לא יקליקו עליהם וגם במידה ויקליקו הם ינטשו את העמוד מיד וכך האתר לא יקודם.
    הקפידו שהקישורים יהיו טבעיים ויתנו ערך מוסף לגולש שלוחץ על הקישור.
  • ריבוי קישורים פנימיים – לעתים קורה שבעלי אתרים מבינים את הכוח של הקישורים הפנימיים ומתחילים לקשר מכל משפט שני.
    אין צורך – שוב, הקפידו על בניית קישורים טבעית והגיונית.

לסיום, צפו במאט מגוגל שמסביר מדוע אין צורך לפחד להוציא קישורים פנימיים עם אנקור טקסט.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.