Bounce Rate – איך אחוז הנטישה באתר שלכם קשור לכמות הלקוחות שמגיעים באמצעות השיווק באינטרנט?

מה זה בכלל Bounce Rate?

Bounce Rate זהו מדד המאפשר להבין כמה מהגולשים עוזבים את האתר בעמוד הראשון שאליו הגיעו ובתרגום לעברית "אחוז הנטישה באתר".
הכי קל להסביר ולהבין באמצעות דוגמה:
נניח שחיפשנו יועץ עסקי בגוגל והקלקנו על התוצאה הראשונה.
לאחר X שניות בעמוד החלטנו לצאת מהאתר ללא מעבר לעמוד נוסף, במקרה הזה אנו מעלים את ה- Bounce Rate באתר (אחוז הנטישה) כיוון שזהו העמוד היחיד שבו ביקרנו באתר ומיד לאחר מכן יצאנו מהאתר ללא מעבר לעמוד נוסף.

למה Bounce Rate זהו מדד כל כך חשוב מבחינת גוגל וגם מבחינתכם?

אחוז הנטישה הוא מדד מאוד חשוב לקידום האתר בגוגל כיוון שזהו אחד המדדים שבאמצעותם גוגל מבין האם האתר רלוונטי לגולש או לא.
במידה והגולש נטש את האתר בעמוד הראשון שאליו הגיע, במקרים רבים (לא בכולם) הוא ככל הנראה לא מצא את מבוקשו.
גוגל כמובן מעוניינים לדרג בתוצאות החיפוש את האתרים הרלוונטיים ביותר למשתמש ואחוז הנטישה משפיע באופן ישיר על דירוג האתר מהסיבה הנ"ל.

אחוז הנטישה באתר משפיע באופן ישיר גם על יחס ההמרה באתר (אחוז הגולשים שהשאירו פרטים מסך כל הגולשים באתר) וכמויות הלידים והפניות שהאתר מייצר.
כאן תקראו כיצד לשפר את יחס ההמרה ומדוע הוא כל כך חשוב!

איפה אני יכול למצוא את ה- Bounce Rate באתר שלי?

על מנת למצוא את אחוז הנטישה באתר שלכם, יש צורך בהתקנה של גוגל אנליטיקס – מרבית בוני האתרים מתקינים גוגל אנליטיקס בסיום הבנייה של האתר.
כאשר נכנסים לגוגל אנליטיקס תוכלו למצוא את ה- Bounce Rate תחת >> קהל >> סקירה כללית.
בעמוד שנפתח תוכלו לראות את שיעור היציאה.
מצ"ב תמונה – לחצו על התמונה להגדלה.

איך אדע האם אחוז הנטישה שלי טוב או לא?

שאלה מעולה אך לא ניתן לענות עליה באופן גורף כיוון שלכל תחום ה- Bounce Rate משתנה בהתאם.
מצורף גרף עם אחוז הנטישה ע"פ תחום.
קרדיט: Google Benchmarks 2017
Bounce Rate ממוצע ע"פ תחום

כיצד ניתן להוריד את ה- Bounce Rate?

הגענו לשאלה החשובה ביותר – איך נוריד את אחוז הנטישה מהאתר שלנו?
ניתן להוריד את אחוז הנטישה באתר באמצעות מספר דרכים, אנו נתמקד בדרכים המרכזיות והיעילות ביותר.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים המחברים בין דפים בתוך האתר מעמוד אחד לעמוד אחר – ממש כמו הקישור הזה שיוביל אתכם ל-5 טיפים לקידום האתר למקום הראשון בגוגל, כאשר אחד מהם הוא מבנה הקישורים.
חשוב לבצע קישורים פנימיים בין עמודים שנותנים ערך לגולש ויגרמו לו ללחוץ עליהם ובכך כמובן אחוז הנטישה יקטן באופן מיידי.

זמן טעינה

בדקו את זמן הטעינה בעמודי האתר, זמן טעינה ארוך מהממוצע מעלה את ה- Bounce Rate בעשרות אחוזים.
אם לוקח לאתר שלכם מעל 3.5 שניות להיטען – אתם בבעיה, רוצו לפתור אותה.
קראו כאן כיצד משפרים את מהירות האתר ומדוע זה כל כך חשוב!

עיצוב וחווית משתמש באתר

עיצוב ידידותי וחווית משתמש טובה תקטין את אחוז הנטישה באתר.
הקפידו על העיצוב וחווית המשתמש בכל הגדלים של המסכים כמובן.

מקורות תנועה

באינטרנט קיימים עשרות מקורות תנועה, מקור תנועה הוא המקור ממנו מגיעים הגולשים לאתר שלנו, לדוגמה: רשתות חברתיות, גוגל אורגני, קמפיין גוגל  ועוד.
לעתים התנועה שמגיעה ממקור מסוים "מלכלכת" את האתר ומקפיצה את ה- Bounce Rate לשמיים.
שימו לב שאין מקור תנועה כזה או אחר שמעלה את אחוז הנטישה ובמידה ויש – טפלו בו.

איך מוצאים את אחוז הנטישה ע"פ מקור תנועה?
כמובן באמצעות החבר הטוב שלנו – גוגל אנליטיקס.
צירוף משתמשים >> כלל התנועה >> ערוצים, בחלון שנפתח תוכלו לראות את כלל התנועה ע"פ ערוצים ובעמודה במרכז את שיעור היציאה מכל ערוץ.
מצ"ב תמונה – לחצו על התמונה להגדלה.

בשורה התחתונה, אחוז הנטישה של האתר הוא מדד חשוב מאוד לעבודת השיווק באינטרנט – הקפידו לבדוק אותו ולהוריד אותו למינימום האפשרי 🙂

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.