טיפים לשיפור תוצאות הפרסום בפייסבוק

טיפים לפרסום בפייסבוק

אני רוצה לדבר היום על טיפים אמיתיים, קלים מאוד לביצוע ונכונים, לא סיפורי מעשיות, שעובדים למי שרוצה לשפר את תוצאות הפרסום בפייסבוק שלו, ושיכולים להביא לשיפור של מאות אחוזים בקמפיינים.

נצלול ישירות, קצר וקולע

 

  1. טרגוט קהל היעד 

משווקים אוהבים לספר ללקוחות ולבעלי עסקים שבאים לעבוד איתם על פרסום בפייסבוק שהם מטרגטים להם את הקהל הנכון והם בוחרים מתוך אלפי תחומי עניין כדי להגיע לקהל מדויק. 

היום, האלגוריתם של פייסבוק והפיקסל של פייסבוק שיושב כמעט בכל אתר שקיים ברשת, עובד בצורה בה גם אם לא נטרגט כלל את הקהל, ברוב המקרים התוצאות של הקמפיין יהיו מאוד טובות ואולי אפילו יותר טובות מטרגוט של קהל תחומי עניין כזה או אחר. 

אני ממליץ באופן גורף לכל מי שעושה קמפיינים, שתמיד תהיה קבוצת מודעות אחת (Ad set) שהיא בקהל רחב – בלי תחומי עניין, בלי קהלי lookalike, בלי שום דבר שאנחנו מגדירים לפייסבוק מלבד: 

  • מדינה 
  • אזור (אם זה יותר ממוקד) 
  • גילאים 
  • מגדר (אם אנחנו פונים לנשים וגברים)

תנסו, לא תתאכזבו, ויש מצב שאפילו תופתעו לטובה ותראו שזה ה- Ad setשעובד לכם הכי טוב. 

  1. אותנטיות 

אנשים נכנסים לפייסבוק לא בשביל לראות מודעות פרסומיות, הם נכנסים כדי לראות פוסטים של חברים שלהם, כדי להתעדכן בקבוצה של העיר שלהם מה חדש – הם רוצים לראות פוסטים אותנטיים. 

לכן אני ממליץ לא לערוך יותר מידי. אין צורך במודעה שנראית טוב, זה פחות מעניין. מעבר לזה שזה יחסוך לכם מלא זמן של עבודת עריכה, זה יביא לכם את התוצאות הכי טובות. 

לדוגמה, עסק בתחום הספורט – אני מדבר ומראה את הסטודיו שלי, ומראה אימונים בצורה אותנטית בלי טקסט בלי שום עריכה – ככה, כמו שזה. כמה אימונים מתחלפים וזהו. 

תנסו ותעדכנו – אין לי ספק שגם פה אתם תהיו לגמרי מופתעים עד כמה שאין צורך בכל המודעות המעוצבות, כמה זמן זה חוסך לכם והרבה יותר חשוב מזה – כמה זה משפר לכם את תוצאות הקמפיין.

  1. המלצות של לקוחות 

זה לא מתאים לכל עסק, אבל אני ממליץ כמעט לכל עסק לנסות לעבוד עם קריאייטיב. 

אחד הקריאייטיבים שעובדים לנו הכי טוב עם כל הלקוחות שלנו על אלפי קמפיינים, הוא סרטון אותנטי של לקוחות ממליצים שמספרים על המוצר, על השירות, ואיך שהוא עזר להם, קולע, לא ארוך ומדויק. אפילו אם יש לכם המלצה של חמש דקות אפשר לייצר מזה 10 סרטונים, להעלות את כולם ולעשות A\B טסט. 

תנסו את זה! 

אגב, אני ממליץ תמיד שקריאייטיבים, הכוונה למודעות, יהיו תמיד הכי חזקים שיש ואותנטיים. בהמשך למה שאמרנו בהתחלה ובגלל שהפיקסל כל כך חכם, מה שבסוף יקבע את התוצאות של הקמפיין שלכם הוא לא הטרגוט של הקהל, אלא הקריאייטיבים שלכם, זה מה שמעניין – 80 אחוז מהתוצאה. 

  1. קמפיין CBO (Campaign budget optimization)

מה זה אומר? הכוונה היא לא להגדיר את התקציב, אלא לעשות קמפיין שהתקציב בו לא מוגדר ברמת קבוצת המודעות, אלא ברמת הקמפיין.

בתוך הקמפיין יש לנו קבוצות מודעות שונות עם קהלים שונים ובכל קבוצת מודעות יש לנו מודעות שונות שאנחנו מפרסמים.

התקציב הוא ברמת הקמפיין, ואז פייסבוק יודע לקחת את התקציב הזה ולחלק אותו בין קבוצות המודעות ובין המודעות עצמן בצורה הכי נכונה. 

כן אגיד שזה פחות רלוונטי למי שעובד עם תקציבים של 30-50 ₪ ליום, 100 ₪ וצפונה יכול להיות מעניין ולשפר לכם את הביצועים בצורה משמעותית בקמפיין budget optimization בתקציב ברמת הקמפיין.

  1. חוקים אוטומטיים

למי שעדיין לא משתמש בזה, שווה לנסות. במיוחד למי שעובד בתקציבים גבוהים. 

כשאנחנו מתחילים להוציא 500-1000 ₪ ביום אנחנו רואים שיכולים להיות קריאייטיבים שלא עובדים לנו טוב ואנחנו ממשיכים לבזבז עליהם כסף – נטו כי לא הצלחנו לעצור אותם בזמן. 

החוקים האוטומטיים יכולים לעצור את המודעה לבד. אז למה שלא נשתמש באוטומציה הזאת? היא נמצאת בתוך פייסבוק, ולא כל כך מורכבת.  

צריך לשים על זה עין כי זה יכול לגרום לבלגן בחשבון, אבל כשעובדים עם זה נכון זה יכול להיות זהב ושווה.

בהמשך למה שאמרתי קודם, בגלל המתודולוגיה שלי בדרך שבה אני רואה את הדברים ובגלל שהקריאייטיבים היום הם 80 אחוז מההצלחה של קמפיינים בפייסבוק, אנחנו רוצים להיות על זה ולהחליף את הקריאייטיבים כל הזמן. 

קריאייטיב שעובד אנחנו כמובן ניתן לו לרוץ. אבל הרבה פעמים, במיוחד בישראל, הקהל הוא לא מאוד גדול ואנחנו שורפים אותו מהר. לכן אנחנו צריכים לייצר כל הזמן תוכן חדש ולהחליף קריאייטיבים – זה הדבר הכי הכי חשוב. 

 

ולסיום, טיפ אחרון – אני לא חסיד גדול של פוסטים אורגניים כי לפי האלגוריתם של פייסבוק וגם של אינסטגרם, מה שלא מקודם מאוד קשה לפרסם. 

אבל אני כן חושב שהעמוד צריך להיות מנוהל. צריך לראות שעולה פוסט-שניים בשבוע לפחות, סטורי ברמה יומית-דו יומית, זה משהו שחשוב שיהיה. לתת הצצה של חלון ראווה לעסק מהסטורי, לתת שם ערך, מהפיד מהפוסטים, מכל המקומות האלו זה גם כן מאוד חשוב.

טיפים שעובדים, תנסו ואני אשמח לשמוע איך זה עבד לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.