איך לבחור את המשפיענים הנכונים בשיווק משפיענים באינסטגרם?

פרסום ברשתות החברתיות הוא תחום שנמצא בתנופה מהירה בשנים האחרונות. לצד הפרסום הממומן והקידום האורגני ברשתות, נוצרה האפשרות לשווק ברשתות החברתיות באמצעות משפיענים. משפיען ברשת חברתית הוא יוצר תוכן שצבר מספיק קהל בנישה מסוימת עד כדי כך שפרסום עבור הקהל הזה מבעל עסק באותה הנישה יכול להיות מאוד יעיל עבורו. עבודה עם משפיעני אינסטגרם זו דרך מצוינת להגיע לקהל היעד שלכם והלגדיל את העסק. יחד עם זאת, כדי להגיע לתוצאות המקסימליות, עליכם לבחור את המשפיענים הנכונים עבורכם ועבור העסק שלכם כדי שיעזרו לכם להגיע ליעדים. במאמר נדבר על ארבע נקודות שיעזרו לכם לבחור משפיענים באינסטגרם.

בעת בניית התוכנית האסטרטגית של עבודה עם משפיענים, הקפידו לקחת בחשבון את סוג התוכן שאתם רוצים להיות מעורבים בו, פעולה זו לבד תעזור לכם לוותר על חלק מהמשפיענים שאולי מייצרים תוכן שלא רלוונטי עבורכם או שלא מזוהה עם הערכים של המותג שלכם. בנוסף, אתם צריכים לבחור את המתווה שבו תעבדו עם המשפיען שבחרתם – תשלום עבור פוסט, מתנה למשפיען עבור פוסט, אפיליאציה, אחוזי הנחה ועוד)

  • בחרו משפיעני אינסטגרם רלוונטיים למותג בלבד

משפיעני אינסטגרם הם מומחים ביצירת תוכן. שיתוף פעולה עם המשפיענים הנכונים יעזור למותג שלכם לייצר תוכן שמושך את העין וגם פוגש את הקהל הרלוונטי. לפני שבוחרים משפיען לעבוד איתו עליכם לוודא שהוא מתאים לערכים של המותג ולמטרות שלכם. שימו עין על משפיענים שיוצרים תוכן מעניין שקשור לנישה שלכם. אתם צריכים מישהו שיוכל לדבר על המוצר או השירות שלכם באופן הגיוני וגם שיעניין את קהל היעד. למשל – אם אתם רוצים לקדם מוצר בתחום הספורט, אז בחירה בספורטאי פעיל או בספורטאי עבר להיות המשפיען שלכם באינסטגרם תהיה בחירה מעולה.

  • בודקים את האמינות של המשפיענים ואת המוניטין שלהם

מוניטין טוב זה חשוב מאוד כדי לבנות תדמית טובה ונקייה למותג שלכם. לפני שבוחרים משפיען באינסטגרם לקידום העסק שלכם חשוב לבדוק לעומק את המשפיענים ולוודא שהמוניטין שלהם נקי גם בעיני הקהל. מלבד מוניטין, אמינות זה שיקול חשוב שאתם חייבים לקחת בחשבון. צרכנים מקשיבים בדרך כלל לדעותיו של אדם שהם מחשיבים כאמין. לכן, כדי לזכות באמון של הצרכנים ולקדם את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר באמצעות שיווק משפיענים באינסטגרם, המותג שלכם צריך לבחור במשפיען עם אמינות גבוהה ועבר נקי.

  • בודקים את תדירות העלאת התכנים של המשפיענים

תדירות העלאת התכנים של המשפיען ובעצם המסירות שלו ליצירה ופרסום של תוכן הם פקטור משמעותי בבחירת משפיענים לשיווק העסק באינסטגרם. העקביות של יוצרי התוכן באינסטגרם היא חשובה מכיוון שהיא יכולה לשנות לחלוטין את האופן שבו הקהל שלהם תופס אותם. פרסום בתדירות גבוהה עם דגש על מסירות ותשומת לב לפרטים של הקהל יוצרות רמות אמון גבוהות מאוד בין הצרכנים למשפיען. בנוסף, אמון מוגבר במשפיען יכול לעזור לכם לייצר באמצעות הקהל שלו UGC (תוכן שנוצר על ידי משתמשים) – שזה בעצם תוכן שבו הם ידברו על המוצר שלכם, לטוב ולרע. בעוד שהתוכן שנוצר על ידכם (המותג) הוא שימושי והכרחי כדי לאפשר לקהל להכיר את המוצרים שלכם, תוכן שנוצר על ידי משפיענים ומשתמשים שמדבר על המוצר שלכם, יכול לעזור לו לבלוט אפילו יותר.

  • מנתחים את המספרים שמאחורי המשפיענים עם דגש על אחוז המעורבות בחשבון

כאשר מחפשים משפיען באינסטגרם לקידום העסק, ניתוח אחוז המעורבות בחשבון של המשפיען הוא אחד הדברים שחובה לעשות לפני שמתחילים בעבודה המשותפת. נסו למצוא משפיען שמראה אכפתיות לקהל שלו. עברו על הפוסטים, הסטורים והתגובות האחרונות שלהם כדי לבדוק כיצד הם מגיבים לקהל. לבסוף, בחרו את אלו שמתייחסים לקהל שלהם כמו לחברים הכי טובים שלהם או לאנשים שהם מכירים. זה יהיה יעיל יותר עבור העסק שלכם לבחור משפיען שנמצא באינטראקציה טובה עם הקהל שלו. למשפיענים עם אחוזי מעורבות גבוהים יש מערכת יחסים קרובה מאוד עם הקהל שלהם וזה משחק לטובתכם מכיוון שצרכנים נוטים להקשיב לאנשים שהם מכירים. בנוסף, לפני שבוחרים משפיען באינסטגרם, מומלץ להשתמש בכלי ניתוח לאינסטגרם כדי לקבל דוח מלא על הביצועים של חשבון של משפיען, לפני שאתם מתחילים לעבוד יחד.

לסיכום

עכשיו, כשאתם מבינים את החשיבות ואת ההזדמנות הנפתחת עבורכם ועבור המותג שלכם בשיווק משפיענים באינסטגרם, למרות שאתם להוטים למצוא משפיענים להתחיל לעבוד איתם חשוב מאוד להקפיד על הנקודות שעליהן עברנו במאמר – בחרו משפיענים בנישה רלוונטית בלבד, בדקו את אמינות המשפיענים והמוניטין שלהם, בדקו את תדירות העלאת התכנים של המשפיענים ונתחו את המספרים שמאחורי החשבון. כל הפעולות הללו יעזרו לכם להבין עד כמה יעילה תהיה העבודה עם משפיען כזה או אחר וזו בעצם צריכה להיות האסטרטגיה שלכם לשיווק משפיענים באינסטגרם.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה שיווק באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את ענן גוגל ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.