מה זה קידום ממומן? איך הוא עובד? ועוד כמה טיפים שימשכו אליכם את הלקוחות

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא ביטוי כללי לפרסום בכל פלטפורמות הפרסום באינטרנט שבהן ניתן לפרסם את העסק תמורת תשלום עבור קליקים או עבור חשיפות.

באיזה פלטפורומות ניתן לבצע קידום ממומן?

  • גוגל אדוורדס – באמצעות הקידום הממומן בגוגל אדוורדס ניתן לפרסם בכל הכלים של גוגל:
    יוטיוב, רשת החיפוש (פרסום ממוקד לגולשים שמחפשים מוצר/שירות בגוגל), אתרי שותפים של גוגל ועוד..
    בהמשך אסביר איך עובד הפרסום בכל מדיה.
  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • אווטבריין / טאבולה – פרסום באמצעות תוכן

איך עושים קידום ממומן?

לכל פלטפורמה יש את מערכת הפרסום שלה וכל מערכת פרסום עובדת באופן אחר – תוכלו לקרוא על פלטפורמות הפרסום באינטרנט בהרחבה במאמר כאן.
לטובת אלו שלא מעוניינים לקרוא בהרחבה, אסכם פה בקצרה.
בגדול, הקידום הממומן מאפשר לכם להבליט את העסק שלכם בפלטפורמות השונות באמצעות תשלום עבור חשיפות או עבור קליקים.
היתרון הגדול של הפרסום הממומן הוא שניתן לבחור קהל יעד מדוייק מאוד ולא "להמר" על קהל לא רלוונטי שיצפה במודעות שלכם ותבזבזו עליו כסף.

אוקיי החלטתי לעשות קידום ממומן, איפה רואים את המודעות שלי?

לא ניתן לענות על השאלה באופן גורף כיוון שבכל אחת מפלטפורמות הפרסום המודעה נחשפת במקום אחר.

בואו נעשה סדר איפה ממוקמות המודעות ואיך הן נראות:

גוגל אדוורדס

הפרסום בגוגל אדוורדס מתחלק לשלושה מיקומים מרכזיים:

  1. רשת החיפוש – המיקום המרכזי והכי משמעותי בפרסום בגוגל.
    המודעות מופיעות כאשר הגולש מחפש בגוגל ביטויים הקשורים לעסק שלכם עם תווית של "מודעה"
    קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל
  2. יוטיוב – בטח יצא לכם לראות את הפרסומות שמופיעות לפני חלק גדול מהסרטונים שאתם מפעילים ביוטיוב – גם אתם יכולים להיות שם באמצעות פרסום בגוגל.
  3. אתרי שותפים של גוגל – גוגל מאפשרים לפרסם באתרים שעובדים איתם בשיתוף פעולה באמצעות באנרים.
    מצורפת תמונה לדוגמא – מאמרים לקריאה נוספת שמופעלים באמצעות טאבולה בחלק התחתון של כתבה באתר YNET.
    קידום ממומן בטאבולה ואווטברייןכאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הפרסום בגוגל.

פייסבוק ואינסטגרם

המודעות מופיעות בפיד של הגולשים כפי שבטח יצא לכם לראות לא פעם כאשר גלשתם להנאתכם בפייסבוק או באינסטגרם.
ניתן לפרסם במיקומים נוספים ברחבי פייסבוק ואינסטגרם אך הניוז פיד הוא המקום העיקרי והחשוב ביותר.
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הפרסום בפייסבוק.

אווטבריין / טאבולה

באווטבריין וטאבולה הפרסום הוא באמצעות תוכן והם מאפשרים לשתול כתבות באתרים שעובדים איתם.
לדוגמא, במידה ואתם רוצים לפרסם תוכנה לניהול השקעות, תוכלו לפרסם אותה באמצעות מאמר באתר YNET ובתשלום עבור כל קליק על הכתבה.
כך זה נראה – לצרף תמונה.

האם קידום ממומן מתאים עבור העסק שלי?

שאלה טובה, אם אתם מחפשים לקוחות נוספים ויש לכם תקציב שיווק אז ברוב המוחלט של המקרים התשובה היא כן.
הקידום הממומן הוא הדרך הטובה ביותר לייצר לקוחות נוספים לבית העסק מלבד המלצות של לקוחות וחברים.
הפרסום ממוקד ופונה ישירות לקהל היעד של בית העסק.

ההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני

מה בכלל ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני?
ראשית הקידום האורגני מתייחס לגוגל בלבד והקידום הממומן מתייחס לכל פלטפורמות הפרסום באינטרנט.
שנית, בקידום הממומן אנו משלמים לגוגל עבור כל קליק ובקידום האורגני אנו לא משלמים כלל לגוגל.
אז למה שלא נעשה פשוט קידום אורגני?
אמנם בקידום אורגני לא משלמים לגוגל עבור כל קליק אבל על מנת להופיע במקומות הראשונים בגוגל יש צורך במאות פעולות באתר שדורשות זמן ומשאבים רבים.
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על קידום אתרים אורגני בגוגל.

יתרונות קידום ממומן

אחד היתרונות המשמעותיים של הקידום הממומן הוא מהירות העלייה לאוויר.
החלטתם שאתם רוצים פניות נוספות לבית העסק? תוך כמה ימים אפשר לעלות עם קמפיין לאוויר ולייצר פניות נוספות לבית העסק.
יתרון נוסף של הקידום הממומן הוא קהל היעד המדייק אליו ניתן להגיע באמצעות הפרסום.
בכל פלטפורמה ניתן להגדיר את הקהל באופן שונה אבל בשורה התחתונה רמת הדיוק בקידום הממומן גבוהה מכל פלטפורמה פרסומית אחרת.

טיפים לקידום ממומן

אחרי שאכלנו לכם את הראש כל כך הרבה לא באמת ניתן לכם ללכת בלי מספר טיפים לקידום ממומן:

  • הכירו את כל הפלטפורמות הקיימות בפרסום באינטרנט – לפני שתבחרו היכן להוציא את תקציב הפרסום שלכם תעשו מחקר היכן הכי נכון עבור העסק שלכם לפרסם.
    נתקלתי לא פעם בעסקים שהשקיעו המון כסף בפייסבוק בזמן שיכלו לקבל תוצאות טובות בהרבה דרך גוגל.
  • הגדירו באופן מדוייק את קהל היעד של בית העסק שלכם – על בסיס זה נבנים הקמפיינים בקידום ממומן ובמידה ולא נגדיר קהל מטרה נכון, נבזבז הרבה כסף על קליקים מיותרים.
  • הכירו את תחום הקידום הממומן, לפחות את הבסיס – לא משנה אם בחרתם לבצע קידום ממומן עם חברת שיווק באינטרנט או באופן עצמאי, אני ממליץ שתלמדו את התחום על מנת שתוכלו לעקוב אחר הנתונים ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים.
    במידה ותבחרו לעשות קידום ממומן עם חברת שיווק תוכלו לעקוב אחר הביצועים ולהבין האם התוצאות טובות או לא.
  • הכינו מערכת CRM / טבלת מעקב לקליטת הלידים (פניות) שתקבלו באמצעות הפרסום – כך תוכלו לנהל מעקב ולהבין האם הפרסום משתלם.
  • התבלטו – הגולשים כבר עייפים מהפרסומות המשעממות שהם רואים במשך כל היום בכל פלטפורמה אפשרית והופכים לאדישים לגמרי כלפיהם.
    כנסו לנעליים של הגולשים ותחשבו האם אתם הייתם קוראים את המודעה של עצמכם – רק אם התשובה היא כן, תפרסמו את המודעה.
    פייסבוק פרסמו מדריך טוב לכתיבת מודעות בולטות וקריאייטיביות.
  • בדקו את האתר שלכם – רוב התנועה מהקמפיינים הממומנים נשלחת לאתר.
    בדקו שהאתר שלכם בנוי בצורה נכונה כך שיגרום לגולשים להשאיר פרטים.
    כאן תוכלו לקרוא על הדגשים שיש לבצע כאשר מבצעים בניית אתרים.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.