לידים – כל מה שצריך לדעת על לידים ואיך להפוך אותם ללקוחות

כל הזמן אתם שומעים את המושג "לידים"? בואו נעשה סדר

אם אתם עוסקים בשיווק באינטרנט או אם עשיתם אי פעם פרסום באינטרנט בטוח נתקלתם לא אחת במושג לידים.
משתמשים בו כ"כ הרבה בתחום השיווק אז החלטנו להקדיש לו מאמר שידון עליו בהרחבה, כיצד משיגים לידים איכותיים, מהם הפלטפורמות לייצור לידים ועוד..

אז מה זה בעצם לידים?

לידים הם פרטי יצירת קשר של לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות/מוצר שאנו מוכרים.
אסביר בעזרת דוגמא:
החלטתי לחפש באינטרנט אינסטלטור לבית >> אני כותב בגוגל אינסטלטור בתל אביב ונכנס לתוצאה הראשונה שאני רואה.
כאשר אני אני משאיר פרטים באתר על מנת שהאינסטלטור יצור איתי קשר הפרטים מגיעים לאינסטלטור וזה ליד. אני בעצם הליד של האינסטלטור.

כיצד ניתן להשיג לידים לבית עסק?

לידים ניתן להשיג מכל פלטפורמות השיווק והפרסום באונליין ובאוף-ליין:

האם כל ליד הופך ללקוח?

ממש לא!
לאחר שבית העסק קיבל ליד יש צורך בעבודת מכירות מקצועית על מנת לסגור את הליד ולהפוך אותו ללקוח.
פולואו אפ ארוך ושימוש במערכת ניהול לידים ומכירות מאוד חשובים בתהליך קליטה ומעקב של הלידים.
במקרים רבים הלידים לא רלוונטיים ולכן חשוב להיות כמה שיותר מדוייקים בפרסום ובקהל היעד.

כיצד ניתן לסנן לידים לא איכותיים?

ככל שהפרסום יהיה יותר ברור ומובן לגולש הפניות שתקבלו יהיו איכותיים יותר.
מפרסמים רבים מנסחים מודעות מפתות אך לא אמיתיות על מנת למשוך את הגולש להשאיר פרטים.
במרבית המקרים מודעות אלו גורמות לעבודה מאומצת של אנשי המכירות שלבסוף לא מספקת תוצאות.
הלידים האיכותיים ביותר לבית עסק הם פניות שהגיעו בעקבות המלצה של חבר, מה שנקרא "חבר מביא חבר".
כאשר אנו מקבלים המלצה מחבר, רמת האמון שלנו בבית העסק גבוהה והסיכוי שנסגור עסקה גבוה מאוד.

בין אלפי המפרסמים – כיצד ניתן להתבלט על מנת למשוך לידים?

כיום הלקוחות הפוטנציאליים "עיוורים" לפרסומות שמופיעות בכל מקום ועל מנת למשוך את תשומת ליבם יש צורך להיות שונה.
השתדלו להיות כמה שיותר קריאייטיביים ויצירתיים כאשר את יוצאים בקמפיין פרסומי, חשבו מנקודת המבט של הצופה, מדוע שהוא שהמודעה שלכם תניע אותו לפעולה ותגרום לו להשאיר פרטים דווקא אצלכם.

כיצד נדע האם מקור הלידים משתלם לנו או לא?

באופן פשוט מאוד, אתם צריכים לדעת דבר אחד – עד איזה מחיר שווה לכם לשלם עבור לקוח חדש.
נניח שלקוח חדש שווה לכם 1,000 ש"ח והעלות שלכם לכל ליד היא 100 ש"ח.
תבצעו בדיקה מהו אחוז ההמרה שלכם – אחד מתוך כמה לידים מבצע עסקה והופך ללקוח.
במידה ואחוז הסגירה שלכם הוא 10%, זאת אומרת שאחד מכל עשרה לידים הופך ללקוח משלם ועלות הבאת הלקוח היא 1,000 ש"ח – ולכן מקור הלידים משתלם במקרה זה.
על מנת לדעת לחשב את הנתונים הנ"ל חשוב לבצע מעקב מסודר באמצעות מערכת CRM או מערכת לניהול לידים.
כאן תוכלו לקרוא על היתרונות של מערכת CRM

כיצד הופכים לידים ללקוחות?

טוב זה כבר ממש יכול להיות מאמר בפני עצמו, אבל אעבור על הדגשים בקצרה:

  • זמן תגובה – חזרו אל הליד מהר ככל אפשר, למהירות השיחה החוזרת לליד יש חשיבות מכרעת בסבירות סגירת העסקה. ללקוחות כיום אין סבלנות לחכות, חזרו אליהם בהקדם האפשרי.
  • הקשבה – לא זה לא טיפול פסיכולוגי אבל מאחורי כל ליד עומד אדם עם צרכים שונים, הקשיבו לו בסבלנות ואל תמהרו לטלפון הבא. נסו להתיידד איתו כמה שיותר, זה קשה דרך הטלפון אבל לגמרי אפשרי.
  • אל תמכרו – אמנם התכנסנו על מנת למכור אבל עשו זאת בזהירות. אחד הדברים שהלקוחות הכי פחות אוהבים הוא שדוחפים להם, השתדלו להיות עדינים כמה שאפשר במכירה.
  • מקצועיות – ככל שתהיו יותר מקצוענים בתחום שאותו אתם מוכרים העסקאות יהיו קלות יותר.
    הלקוחות מרגישים כאשר הם מדברים עם אדם שמבין על מה הוא מדבר או לא, תייעצו להם מתוך מקום מקצועי ואמין – הם יבחינו בכך.
  • אל תשאירו שאלות פתוחות – הלקוח תמיד יחבר לדחות את העסקה.
    תנו לו שתי אופציות, באיזה שירות היית רוצה להתמקד קידום אתרים או ניהול קמפיינים?
  • פולואו אפ – רוב העסקאות לא נסגרים בשיחה הראשונה, הקפידו לתעד את השיחות עם הלקוחות ולחזור אליהם בזמנים שקבעתם יחד.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
שיווק באינטרנט - דוליד Dolead

בעל עסק? הלקוחות שלך נמצאים בגוגל וברשתות החברתיות

רק עוד צעד קטן ומתחילים לגייס לקוחות חדשים

השאירו פרטים ונגלה לכם את סודות השיווק באינטרנט