איך עושים מחקר מילות מפתח שיוביל את האתר שלכם לרווחים

לפני שנסביר איך עושים מחקר מילות מפתח וניתן כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המילים שיובילו את הקמפיין והאתר שלכם למקסימום לידים והמרות, נסביר מה זה בכלל מילות מפתח.

אז מה זה "מילות מפתח"

מילות מפתח זהו מונח המייצג את הביטויים הרלוונטיים לחיפושים שבהם אתם רוצים להופיע בגוגל. באמצעות דוגמה ניתן להבין זאת על הצד הטוב ביותר: נניח שבבעלותי מועדון כושר ברחובות והחלטתי לבנות אתר. לאחר שבניתי את האתר אני מעוניין לפרסם ולקדם אותו בגוגל על מנת לקבל פניות מלקוחות רלוונטיים. מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לי לבחור ביטויים בהם אני רוצה להופיע כאשר הלקוחות הפוטנציאליים מחפשים את העסק שלי בגוגל. במקרה שלנו אחד הביטויים הרלוונטיים עבורי הוא "מועדון כושר ברחובות" ואני מעוניין להופיע בגוגל כאשר גולש מחפש את הביטוי הזה. לכן אני אבחר אותו כמילת מפתח בקמפיין הפרסום או בקידום האתר שלי. מילות מפתח נוספות המתאימות לדוגמה הנ"ל: מועדון כושר ברחובות, חדר כושר ברחובות, סטודיו לאימונים ברחובות וכ"ו.. מתי נשתמש במילות מפתח? כאשר עושים קמפיין פרסום בגוגל או כאשר מבצעים קידום אתרים אורגני בגוגל. כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח לצורך קידום אתרים מומלץ לבנות את האתר במערכת מותאמת לגוגל – לדוגמה וורפדרס להרחבה על קידום אתרים אורגני בגוגל.  להרחבה על הפרסום בגוגל.

עכשיו נבין מה זה "מחקר מילות מפתח"

אחרי שהבנו מה זה "מילות מפתח" הרבה יותר פשוט להסביר מה זה "מחקר מילות מפתח". מחקר מילות מפתח הוא בעצם מחקר שאנו עושים באמצעות הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל וכן כלים נוספים ובו אנו בודקים אילו ביטויים הכי רלוונטיים עבור העסק שלנו ומהו נפח החיפושים של כל ביטוי במנוע החיפוש של גוגל. בכלי לתכנון מילות המפתח ניתן לראות בדיוק כמה חיפושים יש עבור כל מילת מפתח בגוגל כל חודש, האם מפרסמים נוספים משלמים לגוגל על מנת להופיע תחת כל מילת מפתח, מהי רמת התחרות ועוד נתונים נוספים.

לפני שנבין איך עושים מחקר מילות מפתח נבין למה זה בעצם כ"כ חשוב

החשיבות של מחקר מילות המפתח גבוהה מאוד כיוון שעליו מתבסס כל התהליך של השיווק באינטרנט, קידום ופרסום האתר. אם נחליט לקדם את האתר שלנו בביטויים לא רלוונטיים אנו יכולים לזרוק לפח את כל העבודה הקשה שעשינו. גם במקרה בו נחליט לפרסם קמפיין בגוגל ונתמקד בביטויים שאינם נכונים עבור השירות או המוצר שלנו התוצאות לא יהיו טובות והתשלום עבור הקמפיין לא יוביל לפניות.

אז איך עושים מחקר מילות מפתח ובמה חובה להתמקד?

יש הרבה שיטות המסבירות איך עושים מחקר מילות מפתח וחלקן כוללות אקסלים מורכבים עם עשרות עמודות. אנו אוהבים לעשות מחקר מילות מפתח פשוט, יעיל וממוקד בדיוק במקומות החשובים.

מאיפה מתחילים?

ראשית נבין לעומק מהו המוצר / השירות שאותו אנו מעוניינים לפרסם בגוגל וננתח מהם החיפושים שהגולשים מחפשים בהקשר של המוצר/שירות שלנו – זו נקודה חשובה מאוד ואני רוצה להתעכב עליה. אחד הדברים החשובים ביותר אם לא הכי חשוב כאשר אנו מבצעים מחקר מילות מפתח הוא להתמקד בביטויים הנכונים שיובילו את הגולש להשאיר פרטים לבית העסק. באמצעות דוגמה אוכל להסביר זאת באופן מדויק: נניח שאני עו"ד גירושין שמפרסם ומקדם את האתר שלי בגוגל. באפשרותי להתמקד בביטויים כמו ידועים בציבור, מסוגלות הורית ועוד.. או שאני יכול להתמקד בביטויים כמו: עורך דין גירושין, עורך דין דיני משפחה וכ"ו.. ברור שגולש שחיפש בגוגל "עורך דין גירושין" ישאיר לי פנייה בסבירות גבוהה בהרבה מאשר גולש שחיפש את הביטוי "ידועים בציבור". ככל הנראה הגולש שחיפש "ידועים בציבור" מעוניין לקרוא קצת על הנושא ולהרחיב את האופקים, אל מול החיפוש של "עורך דין גירושין" שבמרבית המקרים הגולש שחיפש את הביטוי קיבל החלטה שהוא מעוניין להתגרש ומחפש עורך דין טוב שיסגור עבורו את הפינה.שימו לב לא מספיק לבחור רק את הביטויים הנכונים בהקשר שכתבנו מעלה. חשוב גם שלביטוי שאנו בוחרים יהיו הרבה חיפושים במנוע החיפוש של גוגל, כיוון שאם נקדם ביטוי מעולה מבחינת הדיוק שלו אך אין עליו חיפושים כלל או שיש עליו מעט מאוד חיפושים המשמעות היא שלא נקבל כמעט פניות. לסיכום, הביטויים הנכונים ביותר לקידום ופרסום האתר בגוגל הם ביטויים שגם יגרמו לגולש להשאיר פרטים וגם יש עליהם מספיק חיפושים בגוגל. כאן תוכלו לקרוא 5 טיפים לקידום האתר שלכם בגוגל

אוקיי הבנו, איך מתקדמים?

פותחים את מתכנן מילות המפתח של גוגל – לחיצה וכאן תוביל אתכם אליו. שימו לב שעל מנת לעבוד עם הכלי של גוגל יש צורך בפתיחת חשבון גוגל אדס. רושמים מספר ביטויים שנראים לכם הכי רלוונטיים לחיפוש עבור העסק שלכם – תוך מחשבה על הנקודה שכתבנו מעלה.איך עושים מחקר מילות מפתח - חיפוש ביטויים לאחר שתבצעו את החיפוש, הכלי הגאוני של גוגל כבר ימצא לכם את הביטויים המחופשים והקרובים ביותר לביטויים שכתבתם בלשונית החיפוש של הכלי לתכנון מילות המפתח.איך עושים מחקר מילות מפתח - הכלי לתכנון מילות המפתחהוסיפו את הביטויים שנראים לכם הכי רלוונטיים והורידו אותם לטבלת אקסל.איך עושים מחקר מילות מפתח - בחירת מילים  

כלים שיכולים לעזור לנו כאשר אנו עושים מחקר מילות מפתח

יש המון כלים חוץ ממתכנן מילות המפתח כמובן אך אני רוצה להתמקד רק בכלי אחד.

תוסף SeoStack Keyword Tool

הכלי הזה הוא בעצם תוסף לגוגל כרום שמאפשר לראות את כל הווריאציות של הביטויים אותם בחרתם לקדם וכך ניתן להתמקד בווריאציות מסוימות ומדויקות. לינק להורדת התוסף. סרטון המסביר כיצד התוסף עובד. https://youtu.be/v3FULEcjnKI התקנה פשוטה של 20 שניות ואתם יכולים לעבוד איתו.

רוצים לנסות לפרסם בגוגל באופן עצמאי?

הקליקו על הסרטון וצפו כיצד להקים קמפיין בגוגל בפחות מ-18 דק' וללא צורך בידע קודם

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.