גוגל שופינג Google Shpping – הקמפיין הכי טוב למכירת מוצרים באינטרנט

קמפיין Google Shopping | גוגל שופינג

מאז שהגיע הקורונה יותר ויותר בעלי עסקים – גם אלו שלא אהבו את האינטרנט, ולא רצו להגיע לשם, נאלצו להתחיל למכור באינטרנט.
הם גילו, שמכירות באינטרנט הם לא דבר פשוט אבל זה דבר שהיום, בשנת 2020 ובמיוחד בקורונה- מי שמוכר מוצרים חייב למכור אותם גם אונליין.
הקורונה אילצה צרכנים שעדיין לא הגיעו לרכוש בדיגיטל – להתחיל לקנות באינטרנט.

אני רוצה לדבר על קמפיין Google Shopping – יש את רשת החיפוש של גוגל שכמובן היא הכי פופולרית, ובתוך רשת החיפוש של גוגל אפשר לעשות כל מיני סוגי קמפיינים.
אחד מהם הוא קמפיין גוגל שופינג.

מה זה קמפיין גוגל שופינג?

מדובר בקמפיין לא חדש אבל גם לא ותיק מאוד, הוא נכנס יחסית בשנים האחרונות והוא מאפשר לגולשים שמחפשים את המוצר שלנו לראות אותו במנוע החיפוש של גוגל בצורה ויזואלית.
אני מניח שחלק מכם נתקלו בזה כשהם חיפשו מוצר כזה או אחר ובשורת החיפוש למעלה בגוגל במקום לראות תוצאות חיפוש בטקסט ראו שורה של מוצרים.
כל המוצרים שנמצאים שם הם מודעות ממומנות של בעלי עסקים שמוכרים מוצרים, שהבינו את הכח שיש בקמפיין שופינג והחליטו לעשות בעצמם.

יתרונות קמפיין Google Shopping

היתרון של קמפיין שופינג שהוא עובד ברוב מוחלט של המקרים יותר טוב מהקמפיין חיפוש. (קמפיין חיפוש ללא תמונה).
אחת הסיבות היא התמונה- אנחנו משלבים את התמונה של המוצר שלנו וזה יתרון מאוד גדול שעד לא מזמן לא היה קיים בגוגל.

יתרון נוסף, הוא שקמפיין השופינג מופיע ראשון בתוצאות החיפוש- לפני התוצאות הממומנות של החיפוש ולפני התוצאות האורגניות של גוגל – לכן זה מאפשר את החשיפה הכי טובה מבחינת המיקום.

כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בקמפיין שופינג:

בגלל שיש תמונה, אנחנו צריכים לוודא שבאתר שלנו התמונות של המוצרים מאוד טובות כיוון שזה מה שמשפיע על ה-CTR שלנו, CTR הוא כמה מתוך הגולשים שיצפו במודעה ילחצו עליה.
אם הCTR (אחוז ההקלקה על המודעה) הוא גבוה, זה מאפשר לנו לקבל יותר קליקים בפחות כסף- כי לגוגל משתלם להציג את המודעה שלנו.

עוד דבר שחשוב לשים לב אליו בקמפיין גוגל שופינג הוא שגוגל "מושך" את המוצרים שלנו באופן אוטומטי ומציג אותנו על פי הכותרת של המוצר שנמצאת באתר שלנו.
הכוונה היא שאם אני מוכר מוצרים לילדים ויש לי אוניברסיטה לתינוק, כאשר גולש יחפש בגוגל "אוניברסיטה לתינוק" המוצר שלי יופיע , לכן חשוב שנשים לב שהשמות של המוצרים שלנו מתאימים למונחים שהגולשים מחפשים בגוגל, כדי שנקבל כמה שיותר חשיפות – בהקשר הזה חשוב לעשות מחקר מילות מפתח יסודי שבו נבצע בדיקה של כל הביטויים שגולשים מחפשים בגוגל בהקשר של המוצרים שאנו מוכרים ונבצע התאמה של המוצרים שלנו למונחי חיפוש שהגולשים מחפשים בגוגל, כאן תוכלו להרחיב כיצד לעשות מחקר מילות מפתח באמצעות הכלי החינמי של גוגל »

דבר נוסף שחשוב לדעת- השורה של הגוגל שופינג מייצרת לגולש יכולת לראות את כל המוצרים בשורה אחת ומהווה מקור להשוואת מחירים.
לכן, למחיר יש פקטור מאוד מרכזי בקמפיין Google Shopping – זה לא אומר שאי אפשר למכור מוצרים יקרים בשופינג, אבל חשוב לדעת שהמחיר הוא פקטור- ככל שאנחנו יותר אטרקטיבים ותחרותיים הסבירות שיקליקו עלינו ויבצעו רכישה היא גבוהה יותר.

אופטימיזציה לקמפיין Google Shopping

  • חשוב חשוב חשוב – להיכנס בכל כמה ימים למילות מפתח >> תחת המונחי חיפוש לבדוק מאיזה מונחי חיפוש בדיוק קיבלתם את הקליקים על המודעה. אתם תראו שהרבה מאוד קליקים הולכים לכם סתם על מונחי חיפוש שלא רלוונטיים בכלל למוצרים שאתם מוכרים.
    חשוב לסמן את כל הביטויים ולהוסיף אותם למילות מפתח שליליות (נגטיב קיוורדס) על מנת שלא נופיע שוב על אותם ביטויים בעתיד. שימו לב שזה עבודה קצת סזיפית אבל זה לגמרי משתלם וחשוב מאוד לעשות את זה.
  • המוצרים שמייצרים את החזר ההשקעה ועלות ההמרה הזולה ביותר – חפשו אותם ותקימו להם קמפיין נפרד, כך בעצם תוכלו לקדם אותם בנפרד ולדאוג שגוגל יחשוף אותם בצורה מקסימלית ועל מנת שתשיגו את החזר ההשקעה הגבוה ביותר
  • דפי המוצר שלכם – חשוב להבין שהגולשים שנכנסים מקמפיין גוגל שופינג מגיעים ישירות לדפי המוצר באתר שלכם ולכן אני ממליץ לוודא שדפי המוצר שלכם נראים טוב (כדאי גם באופן כללי בלי קשר לקמפיין שופינג) לוודא שיש הסבר מפורט על המוצר, כפתור בולט להוספה לסל, אייקונים (אחריות, משלוח, איכות המוצר וכ"ו..), גלריית תמונות איכותיות של המוצר, סרטון וידאו של המוצר (מומלץ מאוד), אפשרות לחיוג מהיר בקליק, אפשרות ליצירת קשר מהירה באמצעות כפתור צ'אט (אני ממליץ על כפתור לוואטסאפ), טעינה מהירה של העמוד ועוד …
  • מחירי הקלקה – עקבו העלויות שאתם משלמים לקליק על המוצרים והורידו מהקמפיין או הגבילו את המוצרים שהעלות שלהם לקליק גבוהה במיוחד ולא מייצרים המרות
  • הוסיפו תקציב (או תנו דגש) למוצרים שמייצרים קליקים בעלות נמוכה והמרות זולות
  • אם הקמפיין שופינג שלכם סה"כ עובד בסדר ואתם מרוצים מהתוצאות – אל תעשו שינויים דרסטיים ואל תבצעו את כל השינויים בבת אחת, במקרים רבים זה יכול להרוס לגמרי את הביצועים של הקמפיין ולאחר מכן קשה ולפעמים בלתי אפשרי לשחזר את הביצועים של הקמפיין. בצעו את השינויים לאט לאט, בכל פעם תוסיפו/תשנו הגדרה/אופטימיזציה אחרת בקמפיין >> בדקו כיצד היא השפיעה >> תעברו לדבר הבא.

טיפ זהב – קמפיין SMART SHOPPING

גוגל הוסיפו אפשרות של קמפיין SMART SHOPPING – היתרון הגדול של הקמפיין הזה הוא – רימרקטינג.
בנוסף לכך שהוא מציג את כל המוצרים ברשת החיפוש בתוצאות השופינג – באמצעות קמפיין סמארט שופינג תוכלו "לרדוף" אחרי גולשים שהיו באתר שלכם ולהציג להם ברשת המדיה של גוגל (כל האתרים שעובדים עם פרסומות של גוגל באתר, שזה רוב האתרים המובילים בישראל ועוד מאות אלפי אתרים קטנים יותר) מודעות עם המוצר הספציפי שבו הם ביקרו.
אני ממליץ להקים קמפיין SMART כיוון שב-90% מהמקרים הוא עובד טוב יותר ומייצר החזר השקעה גבוה יותר מקמפיין גוגל שופינג רגיל.

ההקמה של קמפיין סמארט שופינג קצת יותר ארוכה כיוון שצריך להוסיף למודעות לוגו, כותרות ותיאורים, אבל זה לגמרי שווה את זה!

לסיכום

אם אתם מוכרים מוצרים ואין לכם עדיין אתר אינטרנט – אתם חייבים להקים אתר, הדבר הבא שאני הייתי עושה כבעל עסק שמוכר מוצרים באינטרנט הוא פתיחת קמפיין שופינג בגוגל – החזר ההשקעה בקמפיינים של גוגל שופינג (ROI) הוא הכי גבוה שראיתי באינטרנט.
זה קמפיין מעולה ובעיניי הוא חובה!
אם יש שאלות תרגישו חופשי לפנות אלינו – ההתקנה לא קלה אבל היא שווה את המאמץ ושווה גם לשלם על זה לגורם חיצוני שינהל את הקמפיין עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.