מה זה גוגל אנליטיקס ולמה אתם חייבים אותו באתר שלכם?!

מה זה גוגל אנליטיקס

אז מה זה גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס הוא כלי שפותח ע"י גוגל ומאפשר לפלח כמעט את כל נתוני האתר ולהבין בין היתר:
מהיכן הגיעו הגולשים, כמה זמן שהו באתר, כמה דפים עברו בתוך האתר, כמות משתמשים, כמות משתמשים חדשים ועוד ועוד ועוד..
הכל כמובן מפולטר באמצעות תאריכים והשוואה של תקופות לתקופות קודמות.
בגדול, אפשר לענות על השאלה מה זה גוגל אנליטיקס באמצעות שורה אחת – שירות חינמי מבית גוגל המאפשר איסוף של כל הנתונים באתר.
ניתן להוציא כמעט כל דוח שתרצו על האתר שלכם באמצעותו.

אחרי שהבנו מה זה גוגל אנליטיקס – מה ניתן לעשות באמצעותו?

באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לעשות הרבה דברים אך החשוב והעיקרי שבהם הוא ניתוח הנתונים ומתוך כך החלטה כיצד לפעול ומה כדאי לשפר.

על מנת להבין טוב יותר את הפעולות שניתן לעשות באמצעות גוגל אנליטיקס – חילקנו אותו לפי קטגוריות.
לא היקפנו את כל האפשרויות הקיימות בכל קטגוריה (אם היינו עושים זאת, ככל הנראה הייתם מתייאשים כבר בקטגוריה הראשונה) ולכן בחרנו להתמקד במדדים החשובים ביותר בכל קטגוריה.

זמן אמת

באמצעות לשונית "זמן אמת" באנליטיקס תוכלו להבין כמה משתמשים נמצאים באתר שלכם ברגע שבו אתם בודקים וגם:

  • באיזה דפים הם נמצאים.
  • מאיזה מיקום גיאוגרפי בארץ הם גולשים.
  • מהו ערוץ התנועה שממנו הם הגיעו.

דוגמאות למקרים שניתן להשתמש ב"זמן אמת":
במידה והעלתם כתבה בעיתון עם הפניה לאתר שלכם ואתם רוצים לדעת כמה תנועה הוא מעביר לאתר שלכם.
במידה והעלתם פוסט לפייסבוק ותרצו לבדוק את מספר הגולשים שהוא מעביר לאתר בזמן אמת. 
*לחצו על התמונה להגדלה

קהל

אולי הלשונית החשובה ביותר בגוגל אנליטיקס המאפשרת לקבל מידע על כמות המשתמשים באתר, כמות המשתמשים החדשים באתר, כמות הפעילויות באתר, משך הביקור הממוצע באתר ועוד ועוד..
בקטגוריית הקהל בגוגל אנליטיקס (כמו בשאר הקטגוריות האחרות) ניתן להשוות את הנתונים לתקופה הקודמת או לכל תאריך אחר שתבחרו ובכך לקבל תמונת מצב על האתר בהשוואה בין תקופות ולהבין האם הוא הולך קדימה או אחורה בנתונים.
*לחצו על התמונה להגדלה

צירוף משתמשים

תחת לשונית "צירוף המשתמשים" תוכלו לקבל תמונה על כל הערוצים שמהם מגיעים הגולשים לאתר:
תנועה אורגנית, קמפיינים ממומנים (פייסבוקגוגלאינסטגרם טאבולה ועוד..), דיירקט (ישירות מלשונית ה-URL) ועוד ערוצים רבים.
תבינו מהו הערוץ המוביל וכן נתונים על איכות התנועה שמגיעה מכל ערוץ.
לדוגמה: יתכן שמפייסבוק מגיעה הרבה תנועה אך נזהה באנליטיקס שהמשתמשים שמגיעים מפייסבוק נוטשים את האתר לאחר פחות מדקה.
לעומת זאת, מהחיפושים האורגניים מגיעים מעט גולשים אך נזהה שהם מתעמקים בתוכן האתר ועוברים מספר דפים עד שנוטשים את האתר.

במידה וחיברתם את גוגל אנליטיקס לגוגל אדס, תוכלו לראות תחת לשונית "צירוף המשתמשים"  גם את תוצאות הקמפיינים.
*לחצו על התמונה להגדלה

התנהגות

תחת לשונית ה"התנהגות" תוכלו לקבל תמונת מצב על דירוג הדפים באתר.
איזה עמוד הוא החזק ביותר (במרבית המקרים זה יהיה עמוד הבית), כמה זמן הגולשים נמצאים בכל עמוד, מהו אחוז הנטישה מהדף ועוד..
קראו כיצד לשפר את אחוז הנטישה באתר שלכם >>
*לחצו על התמונה להגדלה

יעדים והמרות

לשונית חשובה מאוד המאפשרת לייצר יעדים ע"פ הגדרה שלנו – מה אנחנו רוצים לבחון באמצעות גוגל אנליטיקס.
באמצעות "היעדים" תוכלו לעקוב כמה גולשים יצרו איתכם קשר באמצעות האתר.
תוכלו להגדיר כ-"יעד" קליק על לחצן ההתקשרות ומילוי טופס יצירת קשר ובכך לקבל תמונה מדויקת של כמות הפניות שהגיעו באמצעות האתר.
ניתן להגדיר יעדים על כל דבר אחר, משך שהייה באתר, מספר דפים שהמשתמשים עוברים באתר ועוד..
*לחצו על התמונה להגדלה

מדוע גוגל אנליטיקס הוא כלי חובה עבור כל אתר?

ראשית הוא חינמי והתקנתו פשוטה מאוד, כל שצריך לעשות הוא להטמיע קוד בהידר (ראש הדף) של דפי האתר – 2 דקות בזמן אמיתי.
שנית, גוגל אנליטיקס ידידותי למשתמש וגם במידה ואין לכם מושג בתחום השיווק באינטרנט, תוכלו די בקלות להבין את המערכת ולנתח את הנתונים.
בנוסף, כפי שכבר ציינו מעלה – כמות הנתונים והדוחות המעולים שניתן לייצא באמצעות גוגל אנליטיקס תורמת רבות לכל פעולת קידום / שיווק באינטרנט שתרצו לעשות באמצעות האתר.

לסיכום, מהם היתרונות של גוגל אנליטיקס?

  • חינמי.
  • פילוח מפורט של כל נתוני האתר.
  • קל וידידותי למשתמש.
  • אינטגרציה (חיבור) עם כל המערכות של גוגל (ויש הרבה).
  • מאפשר לקבל החלטות שיווקיות באמצעות תמונה ברורה של כל ערוצי השיווק.
  • דוחות מפורטים כמעט על כל נתון שתרצו לקבל על האתר.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.