כיצד כותבים פוסטים שיווקיים
אחת השאלות הנפוצות ביותר בניהול עמוד פייסבוק/אינסטגרם עסקי היא "כיצד לכתוב פוסטים שיווקיים? מה לכתוב על מנת להניע את הגולשים לפעולה? ואיך לגרום לגולשים להגיב ולשתף את התוכן שלנו?"
שאלה נפוצה נוספת היא "אני משקיע בפוסטים כ"כ הרבה זמן ומשאבים, מעלה פוסטים לעמוד העסקי ואין לי כמעט חשיפות, תגובות, ולייקים. מה יכולה להיות הסיבה?
בפוסט הקרוב אני רוצה לתת כמה דגשים בנושא כתיבה שיווקית ברשתות החברתיות, בנוסף נבין מדוע אנשים לא מגיבים לפוסטים שלנו.
לפני הכל – דף עסקי מול פרופיל אישי
לפני הכל חשוב להבין שהחשיפה בדפים העסקיים בפייסבוק ואינסטגרם כל הזמן יורדת.
צוקרברג רוצה שנשלם כסף על מנת לקבל חשיפות ולכן מצמצם את החשיפה האורגנית בעמודים העסקיים באופן קבוע.
לכן, אני תמיד ממליץ – מעבר לשיתוף של הפוסט בעמודים העסקיים, שווה לפרסם אותו גם בפרופיל האישי.
בפרופיל האישי החשיפה גבוהה בהרבה ואם יש לנו לדוגמה 1000 חברים, אנו יכולים להגיע כמעט לכולם.
בדף העסקי לעומת זאת מתוך 1000 עוקבים, סביר שנגיע ל-10% (המספרים הם כמובן גסים ולא מדויקים ויש הרבה משתנים נוספים שמשפיעים על כמות החשיפה.
יתרון נוסף של שיווק ברשתות חברתיות ושיתוף התכנים בפרופיל האישי הוא שבמרבית המקרים כל החברים שלנו בפייסבוק מכירים אותנו, וגם במקרה בו המוצרים/השירותים שאנו מפרסמים בתוכן הפוסט לא מתאימים להם, אנו נכנסים לתודעה שלהם וכאשר הם שומעים חבר שמחפש את השירות/מוצר שאנו מציעים הם מיד ימליצו עלינו.
אוקיי, אבל בכל זאת, מה מפרסמים ואיך כותבים בצורה נכונה בשביל לקבל מקסימום חשיפות, לייקים, תגובות, שיתופים והכי חשוב – לקוחות משלמים?
הרבה יותר חשוב מהכתיבה השיווקית זה לפרסם תוכן שנותן ערך ואני אסביר למה אני מתכוון.
נניח ואני בעל מוסך ואין לי מושג כיצד לכתוב בצורה שיווקית, האם זה אומר שאני לא יכול לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם? ממש לא!
אף אחד לא מצפה ממני להיות מאסטר בכתיבה שיוויקית ולנסח פוסטים בצורה מושלמת – זה ממש לא משמעותי.
מה שכן, אני יכול לכתוב או לצלם סרטונים שבהם אני נותן טיפים על בדיקות שנתיות לרכב, מה חשוב לבדוק? מתי להחליף מצבר? ועוד …
אגב, את אותם הטיפים שאני מצלם לרשתות החברתיות מומלץ גם לפרסם באתר ובכך לבצע קידום אורגני לאתר על הדרך.
מה קורה כשאנחנו נותנים ערך בפוסטים שלנו?
מאוד פשוט, כאשר אנחנו נותנים ערך וטיפים מעשיים שניתן ליישם הגולש עובר תהליך מאוד פשוט.
הוא מתרשם מהמקצעויות שלנו >> סומך עלינו >> עוקב אחרינו לקבלת תוכן נוסף >> במקרים רבים צריך ייעוץ נוסף והופך ללקוח משלם.
חשוב להבין שעסקה מתבצעת כאשר יש אמון בין 2 הצדדים – וכאשר אנחנו נותנים ערך אנחנו יוצרים מערכת יחסים שמבוססת על אמון ובנוסף על נתינה שלנו (תוכן בעל ערך) ללא בקשת תמורה.
לכן כאשר אנחנו עובדים בצורה כזאת, יכולת הכתיבה השיווקית שלנו הופכת להיות כמעט לא רלוונטית ולא קריטית לתוצאות שאנו רוצים להשיג.
איך מוצאים נושאים לטיפים על מנת ליצור תוכן בעל ערך?
מאוד פשוט – שואלים את הלקוחות שלנו.
במקרים רבים אפילו אין צורך לשאול, אם ננסה לחשוב מהם השאלות הנפוצות שאנו נשאלים כל הזמן ע"י הלקוחות שלנו, נגלה שיש לנו רשימת נושאים לפוסטים לכמה חודשים קדימה.
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה כיצד למצוא נושאים לכתיבת תוכן בעל ערך »