כמה טיפים לעצמאיים בתקופה "היפה" הזאת שבאה אלינו בהפתעה, תקופת הקורונה ומשברים באופן כללי
לקוחות עוזבים – מה עושים?
קודם כל להבין אותם ולנסות לעזור כמה שאפשר גם לאחר שהם עוזבים את השירות שלנו.
אז למה שנעזור להם אם החליטו להפסיק את השירות?
מ-2 סיבות:
- אנחנו בני אדם לפני הכל והלקוחות שלנו (שהאמינו בנו ושלמו לנו בשוטף) עכשיו צריכים אותנו יותר מתמיד וזה הזמן להראות להם שאנחנו כאן בשבילם כשהם צריכים אותנו.
- ביום שאחרי המשבר – הלקוחות יזכרו שאתם הייתם שם בשבילם והם יחזרו לעבוד איתכם ויהיו שם בשבילכם כשתצטרכו.
אוטמציות ודיגיטל
התפנה קצת זמן ביומן? זה הזמן ללמוד את הדיגיטל קצת יותר לעומק וגם ללמוד לעשות אוטומציות עסקיות.
יתכן כי חלק מכם פיטרו עובדים ותגלו שהמון פעולות אתם יכולים להשלים באמצעות אוטומציה ולא בהכרח צריכים כ"כ הרבה עובדים בעסק.
זה לגמרי הזמן לעשות מחשבה כיצד אפשר להתייעל.
יש המון קורסים בחינם וגם אם לא ניתן למצוא בגרושים במגוון פלטפורמות.
למי שיש לו אנגלית טובה אני יכול להמליץ על Udemy – פלטפורמה מעולה עם קורסים בכל התחומים בעלויות אטרקטיביות.
בניית מותג
אני דווקא רוצה לדבר על הלקוחות שהמשיכו לפרסם – שיש להם חנויות אונליין או שהשירות/מוצר שלהם מאפשר להמשיך לעבוד גם במשבר.
אני רואה שהעסקים שבנו מותג מצליחים לתפקד הרבה הרבה יותר חזק גם בזמנים של משברים, אני רואה חנויות אינטרנטיות שמוכרות דווקא היום הרבה יותר.
אפילו אני הופתעתי מהתוצאות של הקמפיינים, אומנם עשינו מבצע ומחירים מיוחדים בעקבות המצב אבל היום יותר מתמיד אני חושב שחשיבות בניית המותג לחברה ולכל עסק בכלל זה סופר חשוב ואפשר לראות את זה בא לידי ביטוי במיוחד במשברים.
לסיכום
אני פחות מאמין בכל הקלישאות שדווקא המשבר הוא ההזדמנות וזה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק.
זה לא נכון – זו סיטואציה שהיא לא קלה ולא הזדדמנות לרוב העסקים אבל אני חושב שעם התנהלות נכונה אפשר להפיק מהסיטואציה הזאת המון ולחזור גם לאחר המשבר עם הרבה הרבה יותר כלים!
צריכים עזרה בכל מה שקשור לדיגיטל?
אל תהססו לפנות 🙂