תיאום ציפיות לפני שמתחילים לעשות שיווק באינטרנט

רגע לפני שמתחילים לשווק באינטרנט

במאמר הקרוב אני רוצה לכתוב על נושא חשוב מאוד.
תיאום ציפיות לפני שמתחילים לעשות שיווק באינטרנט – סופר חשוב!
אני מדבר בכל יום עם מספר בעלי עסקים שמקימים עסק חדש או שיש להם עסק חדש והם מחפשים לקוחות חדשים.

המכנה משותף בין רוב בעלי העסקים הוא – ציפייה מוגזמת מהשיווק הדיגיטלי.
לא מעט בעלי עסקים מאמינים כי ברגע שיבצעו פרסום באינטרנט הם מגייסים לקוחות חדשים וההחזר ההשקעה יהיה מיידי.
המחשבה הזאת מובילה אותם לדלג בין עשרות חברות שיווק באינטרנט ללא הצלחה.
חשוב להבין שעבודת השיווק באינטרנט מורכבת מלא מעט אופטhמיזציה וככל שהקמפיין באוויר זמן רב יותר התוצאות משתפרות.

הדיגיטל זהו ערוץ פרסום מצוין אבל אין פה קסם.
אם זה היה כ"כ פשוט הרי שכל אחד היה פותח עסק, משקיע כמה לאלפים בחודש בשיווק באיטנרנט והופ – יש לו ביזנס מרוויח וכלכלי.
הדיגיטל כיום עמוס ורווי במפרסמים שגילו שזהו כלי מצוין למשוך לקוחות חדשים ולכן המחירים נמצאים בעלייה כמעט מתמדת.
הביקוש עולה, שטחי הפרסום לא עולים באותו הקצב >> מחירי המדיה עולים, כמו כל דבר אחר, היצע מול ביקוש.

אז למה בתכלס צריך לצפות מהפרסום באיטנרנט?

זוהי שאלה שקצת קשה לענות עליה באופן גורף כיוון שהתשובה משתנה בהתאם לתחום העסק.
באתרי איקומרס לדוגמה קשה יותר להחזיר את ההשקעה מהכנסות באופן ישיר דרך השיווק הדיגיטלי. (אך השיווק הדיגיטלי משפיע גם על המכירות באופליין – בחנות פיזית במידה ויש)
אך גם לנותני שירותים לא קל להחזיר את ההשקעה.

באופן כללי אני תמיד ממליץ לבחון את החזר ההשקעה מינימום לאחר שלושה חודשים.

חשוב להבין דבר אחד, אם המוצר/השירות שלנו לא יהיו טובים – אנחנו לעולם לא נצליח להעמיד עסק יציב.
הפרסום באינטרנט יכניס לנו לקוחות חדשים אך אנו לא נדע להפוך אותם ללקוחות חוזרים או לקוחות ממליצים וכל עוד לא נדע לעשות זאת יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להחזיר את ההשקעה מהפרסום.

לבעל עסק שיודע שהמוצר/שירות שלו מעולים לא צריכה להיות בעיה להוציא 3000 ש"ח על פרסום ולהכניס 3,000 ש"ח – כי הוא יודע שלטווח הרחוק זה כלכלי עבורו.
אמנם הוא לא מרוויח בעסקה הספציפית ומוציא בדיוק כמו שהוא מכניס, אך הוא יודע שהלקוח שסגר איתו דרך הפרסום באינטרנט ככל הנראה ימליץ עליו בהמשך לחברים ובעקבותיו הוא יסגור לקוחות נוספים.
למי צריך לייחס את הלקוחות החדשים שמגיעים דרך אותו לקח שסגר דרך הפרסום באינטרנט? כמובן שלפרסום באינטרנט.

לסיכום

לפני שניגשים בכלל לפרסם, שימו לב שהשירות והמוצר שלכם מעולים ואתם יודעים שהלקוחות שאתם סוגרים מביאים אחריהם עד לקוחות או שהם בעצמם לקוחות חוזרים.

באתר של יוסי לוי תוכלו למצוא עשרות מדריכים שיעזרו לכם לתת ערך בפרסום באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.