רוב העסקים הגדולים בארץ מנהלים מונטין בפייסבוק, אין זה סוד שפלטפורמת המדיה החברתית פייסבוק היא כלי רב עוצמה עבור עסקים המעוניינים לנהל ולשפר את המוניטין הדיגיטלי שלהו. להלן 4 טיפים שיעזור לכם לשמור על היחסים בין הצרכן למותג.
למה כדאי לנהל מוניטין בפייסבוק?
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם 3.21 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים (כולל משתמשים בשירותים בבעלות פייסבוק כמו וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם). הם מבלים בממוצע 20 דקות בכל יום בפייסבוק, כשליש מהזמן הכולל שהושקע ברשתות החברתיות.
כ-2 מ-3 משתמשים מבקרים בדף העסקים של פייסבוק לפחות פעם בשבוע. יתר על כן, 1 מ-3 אנשים משתמשים בפלטפורמה כדי לחפש ביקורות והמלצות של פייסבוק.
55% מהצרכנים רואים בפייסבוק את המקום הנפוץ ביותר ללמוד על מותגים ומוצרים חדשים, ו-66% עשויים לשתף את המחשבות, החוויות והדעות שלהם על הרכישות שלהם בפייסבוק.
ניהול מוניטין בפייסבוק למותגים
פרסום בפייסובק הוא לא דבר חדש. זהו שוק צפוף, כאשר עד 42% מהמשווקים מדווחים שפייסבוק היא קריטית או חשובה לעסק שלהם. המפתח עבור ניהול מוניטין בפייסבוק הוא ליישם שיטות עבודה מומלצות ולוודא שהמאמצים שלך מספקים תוצאות ומבדילים את המותג שלך מהמתחרים.
1 פתח דף פייסבוק עסקי
אם אתה רק מתחיל, אתה יכול לבנות את הנוכחות שלך ברשת החברתית ע"י הקמת דף פייסבוק לעסק, חשוב להוסיף את הלוגו שלך מה שיהיה אחד המאפיינים הדיגיטליים החשובים ביותר עבור העסק שלך.
אנו ממליצים גם לבצע אימות לדף הפייסבוק שלך. עם דף מאומת, אתה יכול לעזור ללקוחות פוטנציאליים וקיימים למצוא את החשבון הרשמי שלך במקום כפילויות או חשבונות מזויפים. דפים עסקיים מאומתים יופיעו גם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שעוזר עם הנראות הכוללת.
2 עדכון מידע בדף פייסבוק
כשאתה יוצר את דפי העסק שלך בפייסבוק, הקפד לקחת את הזמן כדי להשלים את פרטי הדף הבסיסיים על ידי הכללת שם העסק, הקטגוריה, הכתובת, מספר הטלפון, שעות החנות ותיאור קצר על העסק שלך.
למה זה חשוב? לקוחות פוטנציאליים עשויים להעדיף למצוא מידע על המותג שלך דרך פייסבוק ולא דרך ערוץ אחר, למשל, האתר שלך או פרסומות מקוונות. על ידי מתן מידע נכון ועדכני בדפים שלך, אתה מקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא אותך ולגלות את התכונות שגורמות למותג שלך להתבלט.
3 הוספת חוות דעת והמלצות בפייסבוק
ביקורות פייסבוק, מערכת הביקורות של הרשת החברתית, נקראת כעת המלצות פייסבוק. עם המלצות, הלקוחות שלך יכולים לדרג את העסק שלך פשוט על ידי בחירה אם הם ממליצים על זה או לא.
הפעלת המלצות בכל דף במיקומים העסקיים שלך היא טקטיקה חיונית לניהול מוניטין בפייסבוק. פעולה זו ממחישה את נכונות החברה שלך לקבל ולהקשיב למשוב יקר ערך של לקוחות.
ביקורות והמלצות בדפים שלך גם עוזרות ללקוחות פוטנציאליים לקבל מידע נוסף על העסק שלך מלקוחות אמיתיים, ואף עשויות להקל על איתור המותג שלך בתוצאות החיפוש בפייסבוק.
הקפד לומר תודה לאלה שמשאירים המלצה או כותבים חוות דעת.
כיצד להגיב לביקורות שליליות
כחלק מאסטרטגיית ניהול המוניטין שלך במדיה החברתית, תגובות לביקורת שלילית צריכות להציע פתרונות מעשיים לבעיות הלקוח, כמו גם לחזק את ההיבטים החיוביים של חוויית הלקוח.
4 פרסם תוכן רלוונטי
שתף מידע אודות המותג, המוצרים והשירותים שלך, והדגים את היתרונות של העסק שלך בתעשייה. פרסם בקביעות תוכן ועדכונים רלוונטיים כמו חדשות, הצעות מיוחדות, תמונות, סרטונים וקישורים.
הימנע מלעשות קידום עצמי יתר על המידה, אם כי פיסות התוכן המוצלחות ביותר בפייסבוק נוצרות לעתים קרובות לא על ידי צוות של משווקים, אלא על ידי הלקוחות ועוקבים נאמנים.
טיפ נוסף לניהול מוניטין בפייסבוק
להעלות באופן קבוע תמונות מצחיקות ונהדרות. משתמשי פייסבוק אוהבים תמונות. מכיוון שיש כל כך הרבה תמונות המועלות לפלטפורמה מדי יום, מותגים חייבים להיות יצירתיים ולחשוב על דרכים שבהן התמונות שלהם יכולות להתבלט: תמונות (וסרטונים) של מוצרים חדשים, עובדים בעבודה, מיקומי העסקים והמשרדים שלך, תמונות מאחורי הקלעים של הפעולה שלך והלקוחות הנאמנים ביותר שלך.
פזר את הפוסטים שלך לאורך כל החודש ואל תטחן את דף העסק שלך בתמונות באיכות נמוכה. תמיד לשאוף לאיכות; יש כל כך הרבה תוכן שמתחרה על תשומת הלב של המשתמשים בפייסבוק, ולכן חשוב להפוך את התמונות והסרטון שלך לרלוונטיות, מעניינות וייחודיות.