כיצד לייצר יתרון תחרותי בתחום האיקומרס

אחד על אחד עם רעי לאלו – כיצד לייצר יתרון תחרותי בתחום האיקומרס בשנת 2021

אחד על אחד עם רעי לאלו- שידבר איתנו על חברה שלו- חברת "TriHard", מיזם שהתחיל לפני כשנה.
חברת איקומרס המוכרת במכירות ישירות לצרכן- החברה מפתחת מוצרי רחצה, הגיינה הגנה ואסתטיקה של העור והשיער עבור ספורטאי סיבולת ושחיינים.
הכוונה לפיתוח מוצרים שמיועדים לעזור בכל תופעות הלוואי השליליות של אורח חיים ספורטיבי על העור והשיער.
המוצר משווק בארה"ב, קנדה אוסטרליה ובריטניה.
בשנה הראשונה החברה התחילה בתהליך בדיקת התכנות בשוק.
בשביל לעשות את זה, החברה התחילה לשווק את המוצר ובדקה האם השוק צורך את המוצר והאם בין חודש לחודש חלה גדילה בהכנסה- גם אם היא לא גבוהה,
חשוב לראות את ההתקדמות בין החודשים.
מעבר לזה חשוב לבדוק מה הפידבקים על המוצר, האם יש לקוחות חוזרים חשוב לבדוק את הפרמטרים הללו לפני שמשקיעים בהוצאה כספית רחבה.
שאלה חשובה: מה הפעולה, הצעד או ההחלטה שהחברה קיבלה בעקבות הנסיון הזה?
רצינו להסיק מסקנות על המוצר תוך כדי תנועה ולא להתעכב והבנו שזאת הייתה החלטה נכונה, למדנו כמה חשוב להתמקד- מיקוד הוא מפתח להצלחה, בעיקר אם מתחילים להריץ את המוצר בלי הרבה תקציבים
יש הרבה יתרונות בלהיות נישתי בהתחלה של חברה.
היעד שלנו נשאר אותו יעד מהיום הראשון עד היום וגם בשנים הקרובות- להפוך להיות מותג על אצל ספורטאים בעולם.
כשאני התחלתי היעד הזה היה כל כך חזק אצלי וככה דיברתי גם ללקוחות "אנחנו מוצר לספורטאים, יכולים ליצור פתרונות לתופעות"
ניסינו לדבר לכאב של כל סוג של מתאמן ומהר מאוד הבנתי שאני מפוזר מדיי.
כשטירגטנו אנשים שקשורים לתופעות לוואי שקשורות לריצה- ראינו שאין מעבר טוב לאתר וגם אם היה מעבר, אנשים עזבו את האתר ולא השלימו את הרכישה.
כלומר, היה חוסר תקשורת בין מה שעשינו בקמפיינים לבין מה שהמוצר שלנו היה דומיננטי בו.
מהר מאוד ראינו שאנשים דווקא מגיעים לאתר שלנו דרך חיפוש שקשור לבעיות הקשורות לשחיינים.
הבנתי שיש מודעות לבעיה כי אנשים מחפשים אותה בגוגל, מצד שני אין יותר מדיי תחרות בתחום ומצד שלישי הבנתי שהיתרונות של המוצר כמו שאני מציג אותם רלוונטים לבעיה ולקוחות השלימו את הרכישה.
לכן התחלנו לכוון את המוצר ולהתמקד בשחייה.
אני מאמין שכדאי לתפוס משהו ספציפי ולהיות הכי טוב בו.
שתי שאלות:
מה תייעץ לבעל עסק מישראל שמוכר באונליין ורוצה להיות ממוקד אבל הפחד שלו הוא שבגלל שהשוק בישראל כל כך קטן ולא יהיה לו קהל?
קושי נוסף שמתמודדים איתו היום הוא שכל בעלי העסקים עוברים לאונליין, בכלל שכולם שם מחירי המדיה עולים כי יש ביקוש גבוה- האם המיקוד יוכל לעזור לאותם בעלי עסקים בהקשר של מחירי המדיה?
אין ספק שהשוק האמריקאי הוא לא השוק הישראלי, לכל אחד מאיתנו -אנשים שמוכרים באונליין יש סל של מוצרים/ שירותים שאנחנו מוכרים – אנחנו יכולים לשים את האצבע על המוצר האחד שלנו שאולי יש בו פחות תחרות בשוק
ולנסות להשתמש בו כדי לקדם את כל השירותים שאנחנו נותנים.
לא חייבים לקדם את כל השירותים כאחד, אפשר לעשות קמפיינים על השירות או המוצר שיש בו הכי פחות תחרות.
וכך, כשאנשים יגיעו לאתר שלנו הם יוכלו להיחשף לשאר השירותים או המוצרים שלנו.
דבר נוסף- אפשר לנסות להתמקד באלמנט אחד או שניים שהם ספציפים במוצר ולנסות להתבלט בדרך הזו- גם אם המוצר לא ייחודי ויש לו תחרות.
כך אנחנו מביאים את התנועה לאתר שלנו ושם הגולש נחשף לכל סוגי המוצרים.
הרעיון הוא לנסות למקד את הסיפור של המוצר לדבר נישתי כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוח ולהמשיך לספר את הסיפור באתר.
לגבי עניין המיקוד, זה אכן יעזור בהורדת המחירים כיוון שיש פחות תחרות ותמיד מצליחים להתבלט, דבר נוסף הנישה פותחת לנו את היכולת לעשות שת"פים עם מותגים אחרים שקשורים.
אני חושב שהמיקוד מביא לפתיחת רעיונות יצירתיים שעוזרים בסוף להוריד את העלויות הכלליות.
למיקוד יש יתרון מאוד בולט- אתה הופך להיות הכי מקצוען בתחום שלך.
ברמה שיווקית, צרכן רוצה להרגיש שהמוכר יצר משהו במיוחד בשבילו, המתאים לבעיות ולאורח החיים שלו.
כשמצליחים לייצר את התחושה הזו זה השיווק הכי טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוכנים להמריא איתנו? מבולבלים מכל אפשרויות הפרסום באינטרנט?
בואו ניפגש לשיחת ייעוץ במתנה ונעשה סדר ביחד :)

לאחרונה בבלוג

קטגוריות נוספות מהבלוג

חוששים ומתלבטים האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון לעסק שלכם?

האם הפרסום יחזיר את ההוצאות ולא "תשרפו" כסף? האם תוכלו לסמוך על חברת שיווק שתעשה עבודה טובה?

אנו לא לוקחים כל פרויקט בשיווק באינטרנט – ובמקרים רבים ההמלצה שלנו היא להתחיל לפרסם לבד ולחסוך את העלות של חברת השיווק.
בנוסף, אין התחייבות חודשית כך שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו – ניתן להפסיק את השירות בכל שלב.

התקשרו או השאירו פרטים – לא בכדי שנעשה לכם עוד שיחת מכירה ונשכנע לעשות איתנו פרסום, אלא בשביל שנבין יחד קודם כל האם שיווק באינטרנט הוא הדבר הנכון עבור העסק שלכם.